Jag håller på slipa gammalt lim från betonggolv och det stinker rejält och ger hosta så jag använder ett ABEK gasfilter som har ett par år på nacken (har legat i en plastpåse men öppnat).
Jag tyckte att det "släppte genom" lite och jag hade fortfarande mindre hostningar men väldigt mycket mindre än utan så jag åkte och köpte ett nytt och då hostar jag inte alls så uppenbart har det tappat sin "effekt", det gamla...
Hur länge kan man använda det egentligen?
Det gamla hade ju inte använts mycket, använde det för något mögelmedel jag sprutade på golv tidigare under kanske två-tre timmar...
Jag tyckte att det "släppte genom" lite och jag hade fortfarande mindre hostningar men väldigt mycket mindre än utan så jag åkte och köpte ett nytt och då hostar jag inte alls så uppenbart har det tappat sin "effekt", det gamla...
Hur länge kan man använda det egentligen?
Det gamla hade ju inte använts mycket, använde det för något mögelmedel jag sprutade på golv tidigare under kanske två-tre timmar...
Blir det gaser av limmet? Är det bara damm som filtreras så tar aldrig filtret slut och tappar filtreringsförmågan. Däremot blir det lite tungt att andas efter ett tag...
Rena gasfilter med aktivt kol brukar man kunna väga med en noggrann våg för att se hur mycket den aktiva substansen har reagerat med. Då ska det stå en ursprungsvikt angiven på filtret.
Kolet reagerar med ämnen i luften, så ett öppnat filter som har legat några år kan mycket väl vara slut.
Rena gasfilter med aktivt kol brukar man kunna väga med en noggrann våg för att se hur mycket den aktiva substansen har reagerat med. Då ska det stå en ursprungsvikt angiven på filtret.
Kolet reagerar med ämnen i luften, så ett öppnat filter som har legat några år kan mycket väl vara slut.
Hej Anders. Hur har det gått med ditt förtvålade mattlim? Vi har samma elände på toaletten i sommarstugan vi köpte i fjol. Har rivit bort mattan och slipat bort allt lim och spackel men lukten är fortfarande stark. Googlar mig tokig på olika tätskikt och spärrdukar.anders07 skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag slipade ner 2-3 millimeter och behandlade medR ruaa6221 skrev:
Florosil
Klicka här för att svara