Jag har fått lära mig det en gång i tiden. Att elementen ska vara lika breda som fönstret. För att stoppa kallraset. Vet dock inte om det är sant eller falskt.
 
Dom behöver inte vara lika breda, med ett bra styrsystem kommer elementet att vara mer eller mindre ljummet och luften kommer att cirkulera upp förbi elementet och du får inget kallras. Det får man om man har dåliga element med dåliga termostater som har för stor "avstånd" mellan till och från, systemet blir "trögt".
 
OK - då bör vi kunna återanvända en del av elementen.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.