2 209 läst ·
11 svar
2k läst
11 svar
Styrskena till Hilti cirkelsåg?
Hej,
Har en Hilti cirkelsåg (SCW 22-A) och skulle vilja ha en styrskena till denna. Hilti säljer skenadapter till sina sågar så jag gissar mig till att Hilti har samma original-skena till alla sina cirkelsågar...
Men...måste jag ha Hilti's ganska dyra styrskena, eller funkar det med andra...någon som har tips/länkar?
Har en Hilti cirkelsåg (SCW 22-A) och skulle vilja ha en styrskena till denna. Hilti säljer skenadapter till sina sågar så jag gissar mig till att Hilti har samma original-skena till alla sina cirkelsågar...
Men...måste jag ha Hilti's ganska dyra styrskena, eller funkar det med andra...någon som har tips/länkar?
Medlem
· Karlstad
· 135 inlägg
ja har makita skena och den passar till min hilti-såg
Medlem
· Karlstad
· 135 inlägg
Byggnovis
· Stockholm
· 76 inlägg
Hej!
Så bra fråga detta - är det någon som vet om Hiltic scw 22-a är kompatibel med Boschs FSN styrskenor. Jag har en Bosch FSN 1600 styrskena och funderar på att köpa en begagnad sådan Hilti-såg för ett bra pris pga nice med batteri och bra sågdjup, men är annars nöjd med den sladdade Bosch-sågen som matchar styrskenan.
Hoppas ok att jag kapar tråden lite med denna specificerande fråga.
Så bra fråga detta - är det någon som vet om Hiltic scw 22-a är kompatibel med Boschs FSN styrskenor. Jag har en Bosch FSN 1600 styrskena och funderar på att köpa en begagnad sådan Hilti-såg för ett bra pris pga nice med batteri och bra sågdjup, men är annars nöjd med den sladdade Bosch-sågen som matchar styrskenan.
Bottenplattan på SCW 22-A ser plan ut, så utan skenadaptern passar den nog inte på någon skena.L LillaRackaren skrev:Hej!
Hiltis skena påminner om Makitas men inte med Bosch så min gissning är att sågen med adapter inte är kompatibla.
57 mm sågdjup är nog ganska medelmåttigt för en 165 mm såg.L LillaRackaren skrev:Hej!
Byggnovis
· Stockholm
· 76 inlägg
Bra input, jag har ingen battericirkelsågkänsla riktigt, tyckte 57mm iaf klarar raka snitt på 45mm reglar som nog är det fetaste jag i min hemmaverksamhet kommer i kontakt med. Vad finns det för bra alternativ med batteri som kör djupare tro?
Byggnovis
· Stockholm
· 76 inlägg
Tack! Så om man har en setup med Hilti-batterier och laddare (som jag har) och Bosch-skena som båda ska funka med sågen så går man bet gissar jag?
Som sagts tidigare så krävs skenadaptern och är då kompatibel med Festool. Sen om Bosch och Festool är kompatibelt vet jag inteL LillaRackaren skrev:Hej!
Klicka här för att svara