Håller fortfarande på och testar. Projektet har växt en del, det visar sig att när man börjar dra i en ände kommer man på fler och fler idéer. Än så länge är jag i alla fall nöjd och har fått mycket bra support av importörens teknikkille.

Rrrrr: nja den har ju rs-232 port så att skicka via bredband går ju inte, dessutom är porten enbart för config. Eftersom den här sköter det mesta automatiskt så är det bara SMS kostnaden när något inträffar som kostar, men tro mig jag tar gärna den kostnaden för att veta när något händer. Jag kommer att spara tusenlappar om året så då är till och med 100 SMS helt överkomligt.

ullberg: rs-232 port är det och den är bara för konfiguration. Jag gillar RJ45:a, en dsub tar större plats dessutom använder nästan alla en RJ45:a idag. Kabel ingår i priset liksom antenn.

Rrrrr skrev:
Sikom har en del bra produkter för detta! Jag har själv installerat GSM A-Comfort hos en kund, och han har då inte klagat och de var över ett år sen så måste ju funka bra! :)

[länk]

Håller med om att SIKOM har bra grejer, har installerat både den enklare (FIXI) och den mer avancerade modellen (Alarm Controller III) och båda har funkat mycket bra. Ganska användarvänliga också.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.