800 läst ·
2 svar
800 läst
2 svar
Shelly dimmer 2 styrning via enkel brytare med fjäder
Införskaffat shelly dim 2 för att få smarta funktioner på en del ljuskällor hemma. Gjorde första installationen för att kunna dimmra spottarna i köket, det är 7 st LED downlights med drivdon som är kompatibelt för bakkantsstyrning. Har kopplat enligt spec utan nolla (kunde tyvärr inte få igenom dedikerad men lasten är långt över 10W). Vill styra med en enkeltrapp-brytare som jag har kopplad mellan L och SW1 på pucken. Har fjäder så att brytaren slår tillbaka till av.
Det går bra att tända och även dimra helt normalt från appen. Får dock inte till styrningen med brytare alls. Har provat olika button modes i appen. På "One button"-läget så gör puls 1 att de tänds på full styrka, puls 2 att den långsamt dimrar ner till avstängning. Om jag ger en tredje puls innan de slocknat går den direkt tillbaka till full styrka. Råkade köra dimmerkalibrering i appen och efter det funkar ingenting alls.
Någon som vet vad jag gör för fel i inställningarna? Bara att skicka tillbaka skiten?
Det går bra att tända och även dimra helt normalt från appen. Får dock inte till styrningen med brytare alls. Har provat olika button modes i appen. På "One button"-läget så gör puls 1 att de tänds på full styrka, puls 2 att den långsamt dimrar ner till avstängning. Om jag ger en tredje puls innan de slocknat går den direkt tillbaka till full styrka. Råkade köra dimmerkalibrering i appen och efter det funkar ingenting alls.
Någon som vet vad jag gör för fel i inställningarna? Bara att skicka tillbaka skiten?
Jo, jag var rätt så noggrann + att jag har provat att flytta och även ta bort fjädern för att simulera fjädern manuellt och den sitter definitivt så att det är öppet när den inte är påverkad.E etompau skrev:
Edit: jag har även fabriksåterställt efter den misslyckade kalibreringen så nu är det som beskrivet innan.
Klicka här för att svara