Hej
Har två Gnosjö oljefyllda element i garaget som jag inte får ordning på. Vill att det skall hålla 16grader men antingen blir det 5 eller 25 grader. Minsta lilla man rör vredet så blir det ett jätteutslag på temperaturen. Har läst här på forumet att det är flera andra som haft samma problem.
Skulle därför vilja sätta dit en extern styrning istället gärna med Wi-Fi. Typ en rumsgivare och sedan någon form av styrd brytare som antingen monteras direkt i centralen (egen grupp för värmen) eller direkt i vu som elementen är anslutna till.
Tibber har en men då elementen sitter framför uttagen så tror jag inte den får plats och funkar nog också dåligt då givaren sitter i samma (och då hamnar bakom elementet.

Har letat men hittar inget bra.

Någon som har förslag på prylar?

Jag har en Raychem Senz wifi golvvärmetermostat kopplad till ett uttag med en 2kW fläktkonvektor. Det finns rumsgivare i termostaten.
En nackdel är att den bryter några gånger innan inställd temperatur uppnås. Detta om man skall höja temperaturen rejält.
Ebeco har något liknande.

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Jag har en Raychem Senz wifi golvvärmetermostat kopplad till ett uttag med en 2kW fläktkonvektor. Det finns rumsgivare i termostaten.
En nackdel är att den bryter några gånger innan inställd temperatur uppnås. Detta om man skall höja temperaturen rejält.
Ebeco har något liknande.

/Höghus
Jo det skulle ju kunna funka. SKulle dock helst hitta något där själva relädelen är skild från termostatdelen.

O OSTRUNE skrev:
Som den här fast gjord för att få plats bakom elementet.

Mill WiFi-termostat - Gör dina element smartare ⚡️ Tibber Store
Nackdelen med den är ju att du mäter temperaturen på ett troligen knepigt ställe, där uttaget är.
Varför vill du separera termostat/brytare?

/Höghus

Höghus Höghus skrev:
Nackdelen med den är ju att du mäter temperaturen på ett troligen knepigt ställe, där uttaget är.
Varför vill du separera termostat/brytare?

/Höghus
Mest för att få en bra placering av termostaten. Gärna dom ovan fast med lös trådlös termostat

Hitta denna som verkar intressant. Stöds också av Tibber vilket är ett plus för mig.
https://www.tado.com/se-sv/wireless-smart-thermostat

T
yvärr är hela hemsidan som en ändå stor reklamkampanj. Fullt av bilder på fruktskålar och Yuccapalmer men inte en ändå länk till vettig manual .

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.