Jag funderar på att INTE skaffa en ny alliancefläkt utan istället köra på kolfilterfläkt nu när jag gör om i köket. det har alltså suttit en alliancefläkt innan. anledningarna är att det blir en enklare installation + att jag är osäker på hur mkt effekt som tappas om jag skaffar en alliancefläkt, dragningen av rören skulle bli sån att det blir 4 st 90-gradersböjar längs taket. Sen finns så mkt mer fläktar att välja mellan om man tar en kolfilterfläkt oxå..

Först undrar jag om ni har nån kommentar till ovanstående funderingar sen så undrar jag vad man skaffar för typ av styrning till takfläkten som ju måste styras på nåt sätt då de e den som ger ventilation till hela radhuset. Och hur är det med kolfiltren, jag har hört så olika om hur ofta man måste byta, allt ifrån varje månad till vartannat år - vad är sant egentligen? jag förstår att det är olika, men om man köper en sån fläkt jag länkar till, vad gäller då? vet någon?

denna fläkt är jag sugen på: http://www.pricerunner.se/pl/21-1243556/Koeksflaektar/Cylinda-Orion-Trend-90-Stainless-Steel-priser

Redigerat:
Jag satte en vanlig tyristor till min takfläkt, jag tror det var en Elektrolux, när jag slängde bort den gamla kåpan.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.