Ola C Ola C skrev:
Dubbelgarage är ju sån lyx att du borde skämmas att posta tre verktygslådor och en kapgersåg o lite bråte på 50 kvadrat i @Frustrator s "hur får jag in tre bandsågar, två maskinhyvlar, tre bordsågar och 100-talet handhyvlar på 9 kvadrat?"-tråd.;)

Skämt åsido. Uppryckning!. Dubbelgarage är så stort att det går att klämma in väldigt mycket om man möblerar lite smart,vissa sällanmaskiner kanske kräver att bilen rullas ut etc. Kolla ex vectrex tråd om hur han planerar sitt lilla snickeri. [länk]

Edit. Vill du ha mer inspiration så sök på "one car garage shop", eller two "car garage shop" som möjliggör att köra in bil,här tex [länk]

Haha :) visst är det en annan dignitet på problembilden helt klart! Sök förslagen gav upphov till jäkligt många fina verkstäder... Man får sätta dig vid skissbordet!

M mrmlz skrev:
Man får sätta dig vid skissbordet!
Öhh? Är det frustrators skojande om att jag ska cadda in än den ena än det andra som fått forumet att gå bananas o tro att jag skissar upp allas verkstäder?:D

Ola C Ola C skrev:
Öhh? Är det frustrators skojande om att jag ska cadda in än den ena än det andra som fått forumet att gå bananas o tro att jag skissar upp allas verkstäder?:D
Om vi beräknar din lön till en hyvel per caddad verkstad så ser det ut som att jag kan betala en sådär 100st iaf ;)

Ola C Ola C skrev:
två maskinhyvlar
Två!!??? Behöver få in minst tre..

Ola C Ola C skrev:
Hah! Feta fingrar på mobilen! :)

Verktyg upphängda ordnat på en plywoodvägg i en rörig verkstad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Perfect is the enemy of good. Jag fick tummen ur och började skruva upp lite skit på väggen... Blir ju en enorm skillnad! Det kanske finns ljus i tunneln ändå!

• Gilla
saiter och 3 till
  • Laddar…
Inte tid och ork för något stort men kanske läge att plocka ner den där hyvelhyllan.. Verktygshylla med diverse gammaldags hyvlar och snickeriverktyg, inklusive oskaftade stämjärn och skruvtillverkningsutrustning.
Skapa konto

Hmm, en del dubletter En samling gamla verktyg på en arbetsbänk, inkluderar flera typer av hyvlar och stämjärn i en rörig verkstads miljö.
Skapa konto

Nämen! Mer hyvlar (och prylar för att göra träskruv) Gamla trähyvlar och verktyg på dammig hylla i snickeriverkstad.
Skapa konto

Klart..sen finns ju de här med att gå igenom.. En hylla med samling av olika snickarhyvlar och verktyg, inklusive stämjärn och skruvtillverkningsprylar.
Skapa konto

.

Hur många stämjärn behöver man? Verktygshylla med diverse handhyvlar, stämjärn och andra snickeriverktyg upphängda ordentligt.
Skapa konto
(jag har en låda med oskaftade också så ni behöver inte vara oroliga för den lilla mängden).

• Gilla
johel572 och 2 till
  • Laddar…
Blev ju alldeles tomt..burr..måste fyllas! Rörigt snickarverkstad med tom yta på väggen, verktyg och trämaterial överallt.
Skapa konto

jac jac skrev:
Men det löste vi ju för ett antal inlägg sedan. Vill du fortfarande absolut inte ha virkesförvaring där enligt tidigare förslag så har jag ett annat alternativ. Jag tänkte faktiskt just på den hörnan som du nu har frilagt när jag såg @findus42 skruvhylla tidigare idag.

Ny lokal blir minisnickeri [länk]
Jodå där blir nog virkesförvaring, måste bara tömma och motera ner verktygsskåpet, ta bort arbetsbänken och pelarborren som ligger under den..

M mrmlz skrev:
[bild]

Perfect is the enemy of good. Jag fick tummen ur och började skruva upp lite skit på väggen... Blir ju en enorm skillnad! Det kanske finns ljus i tunneln ändå!
Min dubbelgarageerfarenhet säger: skaffa ett knippe rejäla verkstadsskåp och fyll dessa med alla lösa prylar. Jag har ett för färg/kem/olja, ett för verktyg, ett för lådor med el/vvs/etc-prylar (inga lösa saker, allt i lådor i skåpet) Väggmontering med dålig densitet har man inte råd med, så ut med trädgårdsmaskiner etc till något mindre kallföråd på tomten...... har lycksts hålla 15 min evakueringstid för att kunna köra in en bil på ena halvan i många år nu och det äe jag eätt nöjd med..... finns dock fortfarande mycket kvar att göra även om bruksfokus är annat än snickeri.

• Gilla
saiter och 1 till
  • Laddar…
MathiasS MathiasS skrev:
.. har lycksts hålla 15 min evakueringstid för att kunna köra in en bil på ena halvan i många år nu och det äe jag eätt nöjd med..... finns dock fortfarande mycket kvar att göra även om bruksfokus är annat än snickeri.
Gaah, förstår inte detta ändlösa klemande med bilarna; -Naa, harl lilla gulleplutten blivit lite blöt? Ska pappas älskling sova inne i varma garaget inatt då?:p

Redigerat:
  • Gilla
Storgeddan
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Gaah, förstår inte detta ändlösa klemande med bilarna; -Naa, harl lilla gulleplutten blivit lite blöt? Ska pappas älskling sova inne i varma garaget inatt då?:p
Haha, well jag parkerar faktiskt inte bilarna i garaget, men jag kör gärna in dom för att kunna göra service eller städa.....

Iofs, hade jag ett fembilsgsrage så......

nanowire nanowire skrev:
Haha, det är en principsak! Sen är vårat garage inte uppvärmt men man slipper skrapa rutor och borsta löv hela jävla tiden :)

Det kommer komma till bättre lådförvaring, men man måste börja någonstans! Skruvhyllan som länkades in var inte helt fel!

Börjat sortera upp stämjärnen. Hur många av varje bredd kan man klara sig med..räcker 3? :S
Upplined av olika stämjärn i flera storlekar och handtag utlagda på en träyta.
Skapa konto

Sen hade ngn dumpat den här på återvinningcentralen så den fick åka med mig hem..tänkte den kunde få driva cyklonen. Dammsugare av märket Electrolux på ett gult golv vid återvinningscentral.
Skapa konto

• Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
Får ta det i steg..börjar med att bara ha de här tillgängliga.. Olika gamla och använda mejslar och stämjärn ligger i en rad på ett ljust träunderlag.
Skapa konto

• Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.