Sådär..en bordsåg till....

Jaja, jag lovar, jag säljer incan och den andra multimaskinen..ska bara putsa upp dem först. @Microkatten ska du köpa incan? ;)

Microkatten
Min son, jag ber för dig och hoppas att du snart kan påbörja dina fräsiga Ave Marias! Nu när det blir vår och varmt så hittar du säkert en vacker söndag du kan stå ute under bar himmel, där Verktygsguden kan se dig göra gott!

Men det är inte lätt att motstå Djävulens frestelser, så jag...erh..Verktygsguden behöver verkligen alla verktyg du kan offra för att kunna rädda din själ, såsom det står skrivet:

”And far away in some recess
The Lord and the Devil are now playing chess,
The Devil still cheats and wins more souls,
And as for the Lord, well, he's just doing his best,

But with the proper tools,
The Devil would be fooled,
The Lord can finally win,
And get rid of all the sin”

Fräs i frid,
Fader Prylifan

• Gilla
corre
  • Laddar…
The devil went down to Halland
He was lookin' for a soul to steal
He was in a bind, 'cause he was way behind,
and was willin' to make a deal
When he came upon this young man
sawin' on a bandsaw and playin' it hot
and the devil jumped
up on a hickory stump
and said boy let me tell you what...

• Gilla
kristofo och 1 till
  • Laddar…
Frustrator Frustrator skrev:
Sådär..en bordsåg till....

Jaja, jag lovar, jag säljer incan och den andra multimaskinen..ska bara putsa upp dem först. @Microkatten ska du köpa incan? ;)
Det är konstigt... inte ens när jag går in och letar i forumets källkod kan jag se bilden? Vad gör jag för fel?

;)

Edit: Ok, jag hittade den. Den hade visst råkat ramla in i diverse andra trådar.

Redigerat:
Passade på att filma det hela, bara en sak som är tillrättalagd (tagit bort ''huven" över skrivaren)..
Förhoppningsvis ska allt gå åt rätt håll nu..

Min preliminära plan nu (den gäller tills jag hittar något nytt att köpa..).:

1. Sälja Inca-sågen i hörnet
2. Bygga klart nattduksbordet som står på incan
3. Göra mig av med meec-spånsugen som står bakom den höga skivan.
4. Göra mig av med spånfläkten som står där med.
5. Bort med den lilla pelarborren brevid skrivaren.
6. Göra klart stora projektet med skivorna
7. Avyttra lite handverktyg åt höger och vänster.

• Gilla
nanowire och 2 till
  • Laddar…
Vägkonen i vänstra hörnet skulle jag också överväga att göra mig av med.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Björn Melander Björn Melander skrev:
Vägkonen i vänstra hörnet skulle jag också överväga att göra mig av med.
Den var tänkt att bli en cyklon..men det var innan jag köpte en Kina-cyklon..så om inte annat kan jag donera den till barnen för utomhusbruk..

• Gilla
corre
  • Laddar…
Hur går det med planen?

För lite inspiration så frigjorde jag ca en kbm häromdagen när jag sanerade verkstaden från olika blandade små bitar av laminerad spånskiva:
Blandade bitar av laminerad spånskiva i baksätet på en bil redo för bortforsling.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter att jag tagit bilden så kom jag på att det nog fanns lite sparat på vinden också så det blev ytterligare ett tiotal bitar om ca 30 x 40 cm som fick åka med. Varför dessa hade sparats från första början vet jag inte, eller ... kanske bra att ha ... men jag är numera ändå förbjuden att snickra med spånskiva så de får bli fjärrvärme istället.

Jag har för övrigt tvekat ett tag om att skriva detta eftersom det riskerar att ställa till rejäla problem för dig. Gör dig för all del av med motorn och eventuella tillbehör men tunnan kan faktiskt bli riktigt bra ihop med cyklonen som jag tror du nämnde tidigare. Täta hålet på sidan med en plåtbit och lämplig gegga och montera cykonen i locket där motorn sitter nu. Jag sparade min egen ganska länge av just av denna anledningen men donerade den efter moget övervägande till @Daniel_N för ett tag sedan. Det som inte hänt på flera år skedde därefter ganska omgående eftersom han har en lite annan syn på vad som är normal arbetstakt.

Om du väljer detta spåret så ta genast och gör dig av med motor mm och stoppa åtminstonde ner cyklon med eventuella tillbehör i tunnan så sparar du ivarjefall lite utrymme.

jac jac skrev:
Förresten...när jag skummade igenom tråden nu igen så noterade jag samlingen av Stanley 78 hyvlar. Jag har en kopia (Anchor tror jag) som saknar anhåll. Du har inte något sådant över som du vill bli av med?
(Hittade förresten detta annars:
Saknar tyvärr anhåll jag med så säg till om du ska beställa :)

Saknar tyvärr anhåll jag med så säg till om du ska beställa :)
Jag beställer väl en pall så räcker det både till min hyvel och till dina...
Men allvarligt talat så borde det inte vara så svårt att fixa något själv. Om man bara hade en liten träbit... ;)

jac jac skrev:
Men allvarligt talat så borde det inte vara så svårt att fixa något själv. Om man bara hade en liten träbit... ;)
Inga problem! Jag skickar ner en låda små träbitar till dig med nästa byggahusare som passerar Halmstad på väg mot södern!

1. Sälja Inca-sågen i hörnet
2. Bygga klart nattduksbordet som står på incan
4. Göra mig av med spånfläkten som står där med.
5. Bort med den lilla pelarborren brevid skrivaren.
6. Göra klart stora projektet med skivorna
7. Avyttra lite handverktyg åt höger och vänster
Då var ettan avklarad..blev ett läskigt stort utrymme mitt i verkstan..
Verkstad med verktyg och maskiner, stort öppet utrymme i mitten, belysning genom fönster.
Skapa konto
Verkstadsutrymme med tomt golvområde, verktyg, arbetsbänk och maskindelar spridda runtomkring.
Skapa konto

Nästa blir att få ut det här gamla åbäcket..
Ett gammalt verktygsmaskinshuvud, en arbetsbänk med diverse verktyg och föremål i en verkstadsmiljö.
Skapa konto

Och bygga klart det här
Verkstadsutrymme med träsnickeri i förgrunden, ett rött ålderdomligt verktyg på arbetsbänken och diverse verktyg på väggen.
Skapa konto

Och så ska jag 'låna ut' maskinen som står under.

• Gilla
jac
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.