92 335 läst ·
536 svar
92k läst
536 svar
Styra upp verkstan
Hmm, klurig form på det där utrymmet
Spontant tänker jag att någon form av större Luna kombimaskin skulle kunna passa? Men om du mäter upp den tomma ytan mer exakt så kan vi hjälpa dig med förslag på passande pusselbitsmaskiner 
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Lite väl blygsamt tycker jag, om du viker ner panelen så den inte står på höjden samt vrider på spånfläkten så tror jag W59.Frustrator skrev:
Edit: Notera att samtidigt som jag sitter här och badar i ironi så roar jag mig även med att kasta sten i växthuset.
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Kastar sten i verkstan menar dunanowire skrev:
Enda problemet med en w59a är hustrun som troligen skulle sätta sig på tvären...en hyvel har jag nog sålt in att det ska köpas om jag hittar en..
Kastar sten i glashus snarare, i verstan får det inte plats med några.Frustrator skrev:
W59 är ju en hyvel, att det sitter andra snurrande manicker på den också kan rimligen inte vara ditt fel?
Jag har en Inca 343.190 du kan få köpa, men med all den platsen du har över känns det mer som en ordentlig gammal Stenbergare är vad du ska ha.Frustrator skrev:
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
1+5 fixat iallafall.Frustrator skrev:
1. Sälja Inca-sågen i hörnet
2. Bygga klart nattduksbordet som står på incan
3. Göra mig av med meec-spånsugen som står bakom den höga skivan.
4. Göra mig av med spånfläkten som står där med.
5. Bort med den lilla pelarborren brevid skrivaren.
6. Göra klart stora projektet med skivorna
7. Avyttra lite handverktyg åt höger och vänster.
Snart dags att fixa denna..
Den väger dock sina modiga 100kg..Frustrator skrev:
Hej!
Har för en billig peng kommit över en gammal webo-borr.
Tanken är att fräscha upp den, skaffa ett vettigt bord/fot och använda den.
Det glappar en del i splicen och tänkte försöka demontera den till viss del för att se över, plocka bort svart gegga och sen smörja allt.
Problemet är att jag inte vet vilken modell eller om det finns någon sprängskiss till den.
Min goggel-fu är tyvärr svag och lyckas varken hitta modell eller annan info.
Enl rykten ska den en gång använts på Saab Linköping.
Någon som har tips på var jag kan leta?
[bild]
Redigerat:
Nu när #1 är borta antar jag att #2 fick flytta ner på golvet. Om det inte redan är för sent så föreslår jag att du ser till att åtgärda #2 innan det bara ersätter #1 som avställningsplats. En sådan åtgärd skulle eventuellt också kunna ge några pluspoäng hos övriga i hushållet.
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
#8 borta.
Fortsätter med #2 nu. Lite mer hyvling+bygga en låda så är den klar för målning.
Fortsätter med #2 nu. Lite mer hyvling+bygga en låda så är den klar för målning.
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Verktygstokig
· Halland
· 8 304 inlägg
Några hyvlar ville testa att sova över
Sen inspirerad av @findus42 så tänkte jag att det verkar bra med virke i verkstan så började flytta in 2*4..
Gav dock upp efter en..resten får stanna i garaget..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sen inspirerad av @findus42 så tänkte jag att det verkar bra med virke i verkstan så började flytta in 2*4..
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Gav dock upp efter en..resten får stanna i garaget..
Verktygstokig
· Stockholm
· 1 399 inlägg
Bra att du håller på att organisera. Har du inte funderat på att göra dig av med massa dubletter och bara ha en grej av varje (förutom tvingar då)?