Hmm, klurig form på det där utrymmet :thinking:Spontant tänker jag att någon form av större Luna kombimaskin skulle kunna passa? Men om du mäter upp den tomma ytan mer exakt så kan vi hjälpa dig med förslag på passande pusselbitsmaskiner :p

nanowire nanowire skrev:
Men om du mäter upp den tomma ytan mer exakt så kan vi hjälpa dig med förslag på passande pusselbitsmaskiner
110*140cm, men om man ställer något på snedden (se tumstocken) så borde det gå att få in exv en Luna l38 eller så..

Frustrator Frustrator skrev:
110*140cm, men om man ställer något på snedden (se tumstocken) så borde det gå att få in exv en Luna l38 eller så..
Lite väl blygsamt tycker jag, om du viker ner panelen så den inte står på höjden samt vrider på spånfläkten så tror jag W59.

Edit: Notera att samtidigt som jag sitter här och badar i ironi så roar jag mig även med att kasta sten i växthuset.

nanowire nanowire skrev:
Lite väl blygsamt tycker jag, om du viker ner panelen så den inte står på höjden samt vrider på spånfläkten så tror jag W59.

Edit: Notera att samtidigt som jag sitter här och badar i ironi så roar jag mig även med att kasta sten i växthuset.
Kastar sten i verkstan menar du ;)

Enda problemet med en w59a är hustrun som troligen skulle sätta sig på tvären...en hyvel har jag nog sålt in att det ska köpas om jag hittar en..

Enda problemet med en w59a är hustrun som troligen skulle sätta sig på tvären...en hyvel har jag nog sålt in att det ska köpas om jag hittar en..
Kastar sten i glashus snarare, i verstan får det inte plats med några.
W59 är ju en hyvel, att det sitter andra snurrande manicker på den också kan rimligen inte vara ditt fel?

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…

Jag har en Inca 343.190 du kan få köpa, men med all den platsen du har över känns det mer som en ordentlig gammal Stenbergare är vad du ska ha.

P pyro skrev:
Jag har en Inca 343.190 du kan få köpa, men med all den platsen du har över känns det mer som en ordentlig gammal Stenbergare är vad du ska ha.
Nja, jag har ju redan en 343.190 modell 510 men det skulle vara snyggt med två brevid varandra så man kan parallellhyvla..

• Gilla
Pysslarn
  • Laddar…
Nja, jag har ju redan en 343.190 modell 510 men det skulle vara snyggt med två brevid varandra så man kan parallellhyvla..
En som plan och en som rikt.

1. Sälja Inca-sågen i hörnet
2. Bygga klart nattduksbordet som står på incan
3. Göra mig av med meec-spånsugen som står bakom den höga skivan.
4. Göra mig av med spånfläkten som står där med.
5. Bort med den lilla pelarborren brevid skrivaren.
6. Göra klart stora projektet med skivorna
7. Avyttra lite handverktyg åt höger och vänster.
1+5 fixat iallafall. :)

Snart dags att fixa denna..
Hej!
Har för en billig peng kommit över en gammal webo-borr.
Tanken är att fräscha upp den, skaffa ett vettigt bord/fot och använda den.
Det glappar en del i splicen och tänkte försöka demontera den till viss del för att se över, plocka bort svart gegga och sen smörja allt.
Problemet är att jag inte vet vilken modell eller om det finns någon sprängskiss till den.
Min goggel-fu är tyvärr svag och lyckas varken hitta modell eller annan info.
Enl rykten ska den en gång använts på Saab Linköping.
Någon som har tips på var jag kan leta?

[bild]
Den väger dock sina modiga 100kg..

Redigerat:
  • Gilla
nanowire och 1 till
  • Laddar…
Nu när #1 är borta antar jag att #2 fick flytta ner på golvet. Om det inte redan är för sent så föreslår jag att du ser till att åtgärda #2 innan det bara ersätter #1 som avställningsplats. En sådan åtgärd skulle eventuellt också kunna ge några pluspoäng hos övriga i hushållet.

jac jac skrev:
Nu när #1 är borta antar jag att #2 fick flytta ner på golvet.
Tyvärr har #2 hamnat på #8 i väntan på att den ska lånas ut..
Verkstad med verktyg på vägg, arbetsbock och gammal gjutjärnspress, allt i väntan på användning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Men #2 är i pipelinen nu...vilket år som helst..

• Gilla
Jimmie_
  • Laddar…
#8 borta.
Fortsätter med #2 nu. Lite mer hyvling+bygga en låda så är den klar för målning.

• Gilla
jac och 2 till
  • Laddar…
Fyller upp! Verkstadsutrymme med diverse trämaterial, verktyg och en vertikal bandsåg. Oordning och pågående arbete synligt.
Skapa konto
Välorganiserad verkstad med träslöjdsprojekt och verktyg upphängda på väggen.
Skapa konto

• Gilla
corre och 1 till
  • Laddar…
Några hyvlar ville testa att sova över Trähyvlar upphängda på väggen i en träverkstad, med ett 2x4 virkesstycke på golvet.
Skapa konto

Sen inspirerad av @findus42 så tänkte jag att det verkar bra med virke i verkstan så började flytta in 2*4.. En verkstad överbelamrad med träplankor och verktyg, inklusive en stor träbit som lutar mot en arbetsbänk.
Skapa konto

Gav dock upp efter en..resten får stanna i garaget..

• Gilla
findus42
  • Laddar…
Bra att du håller på att organisera. Har du inte funderat på att göra dig av med massa dubletter och bara ha en grej av varje (förutom tvingar då)?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.