339 läst ·
3 svar
339 läst
3 svar
Styra värme i fritidshus via wifi
Har i många år styrt värme/larm i fritidshuset via abonnemang med Defa Hytta Mi-appen. Det har fungerat bombsäkert, men sedan en tid har ett annat företag, norska Sikom, tagit över, och driftsäkerheten har blivit sämre.
Sedan något år har jag wifi i fritidshuset, och funderar på om det därmed finns andra alternativ som kan vara värda att undersöka.
Huset värms upp året runt med en luftvärmepump (snart tio år) utan wifi installerad. Elradiatorerna styr jag via Hytta Mis app i telefonen.
Förslag? Har sett att wifi-elradiatorer dykt upp på marknaden. Fungerar det bra?
Sedan något år har jag wifi i fritidshuset, och funderar på om det därmed finns andra alternativ som kan vara värda att undersöka.
Huset värms upp året runt med en luftvärmepump (snart tio år) utan wifi installerad. Elradiatorerna styr jag via Hytta Mis app i telefonen.
Förslag? Har sett att wifi-elradiatorer dykt upp på marknaden. Fungerar det bra?
OK tack för tipset - det vore ett sätt att slippa byta ut radiatorerna (som används som backup).
Lite oklart för mig om du också vill kunna styra LLVP remote, men om så är fallet så tipsar jag om Sensibo, typ en liten box som imiterar fjärrkontrollens signaler. Styrs via telefon inom såväl som utom Wifi. Funkar utmärkt här hemma sedan flera år, fint att även se temperaturen. Mina erfarenheter av inbyggd Wifi i exvis värmepump är tämligen dåliga, milt uttryckt.
Klicka här för att svara