Jag ska köpa mina föräldras hus eftersom de börjar bli till åren och ej klarar av ett sånt stort hus.

Då är de tänkt att vi ska stycka av en tomt på 400 m2 av de 2000 m2 som finns och bygga ett nytt mindre hus där till dom, på 3 rum och kök.



Så min fråga är, var börjar man? Vem går man till först och sätter igång projektet?

Så här är det tänkt att vi får göra en väg in på tomten för att komma åt. Den vanliga vägen är i nederkant av bilden, jag missade att rita med den :-?

hustomt7js.jpg
 
De ska börja med att kontakta byggnadsnämnden. Om de kan få bygglov är det sedan dags att reglera fastigheten hos lantmäteriet.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.