Hej,

min man och jag letar efter hus och har hittat en fastighet som vi är mycket intresserade av.
Då den är ett par hektar stor och vi gärna vill ha lite fler grannar + pengar för en utbyggnad funderar jag över möjligheten att stycka av ett par tomter, exempelvis 3-4st.

Fastigheten ligger utanför detaljplanerat område, och det går en väg från ena änden av tomten som fortsätter ett par hundra meter fram till huset. Antar att elen är dragen samma väg och planen är alltså i så fall att stycka av så att det blir ytterligare några fastigheter (säg 2000kvm/st) utmed vägen vid vår tomtgräns.

Har någon annan styckat av flera tomter samtidigt? Var går gränsen för när kommunen vill göra en detaljplan?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.