6 276 läst · 11 svar
6k läst
11 svar
Stuprör - går det använda delar från olika tillverkare?
Har ett uterum där jag utanför nu monterat hängränna och svepkupa. Kunde inte montera stupröret då rörvinkel var slut hos bauhaus. Verkar inte få in det förrän om flera veckor vilket ställer till det då jag ska bygga altan utanför uterummet.
Märket på delarna är Icopal och min fråga är nu om man kan köpa rörvinkel av nåt annat märke men som passar mina icopaldelar? Är det typ standard infästningar på stuprörsdelar?
Stuprör och utkastare har jag redan i icopal.
Märket på delarna är Icopal och min fråga är nu om man kan köpa rörvinkel av nåt annat märke men som passar mina icopaldelar? Är det typ standard infästningar på stuprörsdelar?
Stuprör och utkastare har jag redan i icopal.
Medlem
· västragötaland
· 1 549 inlägg
Ja oftast går det att blanda men inte alltid köp samma dimension så bör det inta va problem.
Besserwisser
· östergötland
· 2 067 inlägg
Mät... Lindab har 87mm och planja har 90mm
Bästa svaret
Medlem
· västragötaland
· 1 549 inlägg
Lånar tråden lite : var kan man enklast hitta en enkel krymptång? Jag har letat lite men hittar inget uppenbart. Heter det krymptång eller finns det något mer vedertaget namn?V vedklyv skrev:
En del kallar tängerna, krymptång, andra kallar dem crimptång, bör gå att hitta hos välsorterade verktygsaffärer.A Anders243 skrev:
Produkter som diskuteras: "crimptång"
Crimptänger
Crimptänger, även kända som kabelskotänger, är specialverktyg som används för att fästa en kontakt på änden av en kabel eller ledare. Dessa tänger pressar metallhöljet runt kabeln för att skapa en robust, tillförlitlig och långvarig
Läs mer
Tack. Nu hittade jag flera bara för det ☺️
Verkar kosta 600-1000 kr med moms. Synd att det aldrig dyker upp begagnade plåtslageriverktyg på vanliga köp/sälj-siter.
Jag tror jag köper nya delar från Lindab istället för att modifiera de jag har. Känns som kostnaden blir ungefär samma om man ska ha en vettig tång.
Verkar kosta 600-1000 kr med moms. Synd att det aldrig dyker upp begagnade plåtslageriverktyg på vanliga köp/sälj-siter.
Jag tror jag köper nya delar från Lindab istället för att modifiera de jag har. Känns som kostnaden blir ungefär samma om man ska ha en vettig tång.
Produkter som diskuteras i tråden
Liknande trådar
-
Garantiåtagande - företaget duckat i över 1år
Juridik -
Gardena Sileno City - laddstation lyser inte, men laddar ändå
Robotgräsklippare -
Uppdelad 3-fas - vid hög ström i två faser går säkring i 3e
El -
Hur monterar man excenterkopplingar? 160 ur väggen - blandaren 150
Badrum -
Bygg en argentinsk grill - asado i din egen trädgård