375 läst · 2 svar
375 läst
2 svar
Hur monterar man excenterkopplingar? 160 ur väggen - blandaren 150
Jag ska byta badkarsblandare, gamla är en 160cc FM Mattsson, nya 150cc.
Hur ska man korrekt montera excenterkopplingarna? Letat youtube mm utan framgång.
Om man ska fästa excenterkopplingarna i väggen först, separata utan blandaren, tricks för att få rätt cc, lagom hårt åtskruvat, och i våg?
Kan man fästa i blandaren och väggen ”samtidigt”, och därmed få rätt avstånd, samt i våg med vattenpass? Tänker att det kan bli stora spänningar när alla fyra muttrar ska dras åt.
Alla tips mottages tacksamt!
Hur ska man korrekt montera excenterkopplingarna? Letat youtube mm utan framgång.
Om man ska fästa excenterkopplingarna i väggen först, separata utan blandaren, tricks för att få rätt cc, lagom hårt åtskruvat, och i våg?
Kan man fästa i blandaren och väggen ”samtidigt”, och därmed få rätt avstånd, samt i våg med vattenpass? Tänker att det kan bli stora spänningar när alla fyra muttrar ska dras åt.
Byt till rätt blandare!S Sumpan38 skrev:Jag ska byta badkarsblandare, gamla är en 160cc FM Mattsson, nya 150cc.
Liknande trådar
-
När monterar man spottar?
Belysning -
Pannorna ligger högre än vindskivebrädan, Hur monterar jag plåten?
Tak & Vind -
Byta vajer till drivning till en MEEC XP160 gräsklippare (från "Jula")
Trädgårdsmaskiner -
Välja Fjäråskupan eller Systemair KVK Silent 160 EC
Kök -
Hur monterar man energiglas?
Fönster & Dörrar