Hej!

Har precis fått planlösningen på min studentlägenhet. Dock kan jag inte lista ut hur långa väggarna är osv (ska plugga i en annan stad en bit bort, så kan inte mäta själv), och jag behöver köpa möbler snart.

Vad jag vet är att lägenheten är på 22kvm.

Min lägenhet är nr 1029 (längst till höger, högst upp).

Tusen tack till den som kan hjälpa mig med måtten!

Här finns en större bild på planlösningen: http://imageshack.us/f/26/planritnvn2.jpg/

• Planritn vån 2.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det står på ritningen att ena väggen på badrummet är 1920 mm lång.
Hur många millimeter motsvarar det på din ritning? Kalla det X.
Mät sedan på ritningen: (sträcka i mm på ritningen)*(1920/X) = (sträcka i mm i verkligheten)

Där finns ju ett mått på vägen mot badrummet 1920mm. Det är väl bara att du mäter det med en linjal på ritningen så får du ju skalan, då får du lätt ut de övriga måtten.

med ögonmått (och 1920 som ref) så ser det ut som rummet är ca 4 x 5 meter. jag tror att fönsterväggen är ngt. mer än 4m kanske uppmot 4,5m.

Edit Jar hann före.

Fönsterväggen är 4300 mm (beräknat på badrummets yttermått 1920 mm + 2 befintliga 600-skåp och plats för ytterligare två framför ytterdörren).

Rumsväggen mot trapphallen är 3150 mm (baserat på uppgiften fönsterväggens mått / totalytan 22 kvm och badrummets innermått 1800 mm + väggtjocklek 150 mm)

Den möbleringsbara delen av väggen mot grannen är minimum 1890 mm bred (lägenhetens totaldjup med avdrag för fyra 600-skåp och två stycken 400)

MEN! Det finns flera felkällor. Lägenhetens totalyta kan vara felaktigt uppgiven. Och ritningens mått måste inte stämma med verkligheten. Därför är det säkraste att helt enkelt låna nyckel och mäta själv innan du kommer dragande med färdigköpta möbler.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.