3 377 läst ·
8 svar
3k läst
8 svar
Stubbar
Finns det någon som har en annan åsikt?
Jag har hört at det är OK att lämna stubbarna orörda under ca 1 m fyllnadsmassor. Stubbarna ligger orörda i marken utan luftfickor. Har hört at de inte blir några märkvärdiga hålor när de förmultas.
Stämmer det?
Jag har hört at det är OK att lämna stubbarna orörda under ca 1 m fyllnadsmassor. Stubbarna ligger orörda i marken utan luftfickor. Har hört at de inte blir några märkvärdiga hålor när de förmultas.
Stämmer det?
Jag tror att det är det absolut bästa! Att dra upp dem med grävare och knöla till dem lär göra att det blir mer luftfickor än som det är nu. Det är ju knappast några luftfickor i marken kring rötterna nu att bry sig om, och det som sticker upp kommer det ju inte heller att bli särskilt mycket luftfickor kring. När de är så långt ner i jorden som dryga halvmetern kommer det dessutom att ta verkligt lång tid innan de ruttnar så pass att det blir ett tomrum, gissar på uppemot 50 år, kanske mer... Om du har tid och lust kan du ju tända en brasa över varje stubbe, den binner inte bort helt, men när det är förkolnat så ruttnar det inte längre, därmed tar det ännu längre tid innan det blir hål i gräsmattan!
Klicka här för att svara