Immobil Immobil skrev:
Japp, numera är sexan en betalkanal.
kommer sakna Al Bundy på morgonen

• Gilla
john68
  • Laddar…
S stiga_villa skrev:
kommer sakna Al Bundy på morgonen
Du får skaffa Viaplay. Där ingår bl.a 6:an.

Det hände något i höstas som gjorde att alla tv-apparater i våra olika stugor slutade att fungera. På Elgiganten ljög dom och sade att man måste köpa ny tv och ta ett abonnemang för att kunna se på tv. Sedan gick vi till Kjell o co och köpte boxar för ca 500 kr styck. Nu fungerar alla våra tjock-tv apparater igen och det är utan abonnemang! Takantenn finns förstås.

jag skriver detta utifall andra har samma problem, så att de inte luras köpa ny tv helt i onödan!

• Gilla
kisumisu och 1 till
  • Laddar…
K Kirev skrev:
Du får skaffa Viaplay. Där ingår bl.a 6:an.
Idag funkade TV6 igen :D

Finns det nån billig mpeg4 box med scart och kortläsare? Vill ha till tjock-tvn i stugan vill ha kortläsare så jag får in TV6. Kikade på den här har scart men verkar inte ha kortläsare
Svart Denver DTB-145 digital-TV mottagare med HDTV-stöd visas, frontal vy, LED-display visar kanalnummret.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Redigerat:
Jag ursäktar alla här om jag är 5a på bollen ... Jag kör en fet internetuppkoppling in i huset och sedan accespunkt till allt i huset inkl. Appletv och mii till 3 st tv ..allt funkar asbra

kisumisu
S stiga_villa skrev:
Finns det nån billig mpeg4 box med scart och kortläsare? Vill ha till tjock-tvn i stugan vill ha kortläsare så jag får in TV6. Kikade på den här har scart men verkar inte ha kortläsare
[bild]
Du kan använda en HDMI -> Composit. Då går stortsett allt koppla till tjock tv, tom de flesta datorerna. Har tv bara scartuttag finns även där composit -> Scart.

• Gilla
stiga_villa och 1 till
  • Laddar…
kisumisu
Papphammar666 Papphammar666 skrev:
Jag ursäktar alla här om jag är 5a på bollen ... Jag kör en fet internetuppkoppling in i huset och sedan accespunkt till allt i huset inkl. Appletv och mii till 3 st tv ..allt funkar asbra
Apple tv är inte gratis. En fet internetkoppling är inte heller det ;)

Jag förstår om man vill ha betal tv men varför ska man betala för gratis tv som SVT och Tv4 :thinking:

Reklam tv har jag också svårt förstå att folk vill betala för.

Evighetsrepriser på albundy, inget illa menat är riktigt bra serie men är ju evighetsrepriser som tv6 sänt sen dem började som tv kanal. Själv spelade jag in alla :crysmile:

Redigerat:
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
TV6 funkade inte idag igen...

S stiga_villa skrev:
Det borde den inte göra

[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Det borde den inte göra
Det här funkat sedan 14e maj fram tills idag 22a med ett visst avbrott innan 14e

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
S stiga_villa skrev:
Det här funkat sedan 14e maj fram tills idag 22a med ett visst avbrott innan 14e
Jo, men iom att den har blivit betalkanal är det inte konstigt (om du nu inte betalar för den)
Den gick att titta på länge bara man hade ett kort, men den möjligheten verkar ha försvunnit successivt

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Livet är ändå rätt bra när utebliven TV6 är dagens största bekymmer....:)

• Haha
  • Gilla
Nalleman64 och 3 till
  • Laddar…
S stiga_villa skrev:
kanske beror på ishockeymatchen att de inte kör de med servicenyckeln på kortet

• Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.