R Rutred skrev:
Om man inte har inspelningsmöjligheter genom en box eller USB på tv:n
Fast då blir det inte längre live. ;):oops::geek:

Alfredo Alfredo skrev:
Fast då blir det inte längre live. ;):oops::geek:
Nja Som det är nu är det många streamade kanaler som ligger upp till nån minut efter ”live”. Så om du spelar in och tittar lite senare, vad är skillnaden?

J
Sport, tävlingar och omvälvande nyheter kommer folk alltid vilja ha mer eller mindre live. Eftersom jag själv inte är överdrivet sportintresserad vet jag inte om tex en fotbollsmatch delayad med tex 1 dag eller 1 vecka är mycket mer ointressant. Tex Melodifestivalen eller aktuellt har jag inget emot att se i repris...

R Rutred skrev:
Så om du spelar in och tittar lite senare, vad är skillnaden?
Normalt ingen, om det inte gäller "stora evenemang" och man bor i flerfamiljshus. Kan vara irriterande att hör hur det går när "ens egen" boll fortfarande ligger på straffpunkten.

T TheGame skrev:
@Alfredo
@Andy78

Alltså jag trodde ni förstog vad jag menade med Tablå-tv.
[bild]
Vad menar du nu?

N
H hallteks skrev:
Man kan se TV6 "gratis" med ett gammalt Boxerkort utan abonnemang.
Man behöver också en HD CA-modul för Boxer. Man får även in
Paramount. Hur länge det fungerar är det ingen som vet.
Tack för tipset! Funkade hur fint som helst!

A Andy78 skrev:
Vad menar du nu?
Jag skrev ju tidigare att tablå-tv kommer dö ut då inga "yngre" använder det.
Då sa ni att live tv kommer leva vidare.
Var inte riktigt det jag menade.
Live kan man se via on demand och streaming också.
Det räknas inte som "tablå tv"

Edit: prova far hem till en 20åring och fråga kan vi slå på TVn. Då kommer man få frågan, vad vill du se? Att bara slå på en kanal är främmande för dom :rofl:

• Gilla
Taxture
  • Laddar…
J
N Nalleman64 skrev:
Tack för tipset! Funkade hur fint som helst!
Spännande, inte för att jag tittar på 6an eller Paramount, men är det gratis, har ju marksänd tv som vi använder rätt ofta för bla nyheter.

Var hittar man ett gammalt boxerkort och en sådan modul?

N
Jag hade flera gamla Boxerkort liggande. I den ens mottagaren hade jag en modul och det andra är en mottagare ursprungligen köpt för Boxer (en Sagembox).
Modul kan du säkert köpa billigt på Tradera men köp inte en som är för gammal. Annars finns det hos diverse företag som t.ex. Kjell och Company.
TV6 kommer att visa mer sport framöver (det är därför de kodat sina sändningar) så den är av intresse.
Paramount tror jag inte är något man kommer att kunna se utan abonnemang någon längre period men det gör inget för min del.

Alfredo Alfredo skrev:
Normalt ingen, om det inte gäller "stora evenemang" och man bor i flerfamiljshus. Kan vara irriterande att hör hur det går när "ens egen" boll fortfarande ligger på straffpunkten.
Håller med. Tyvärr kan det även skilja i tid pga själva tv:n eller boxen eller mottagningen eller uppkopplingen

Nu slocknade det även nere i söder.
Tydligen är vår tv lite gammal :-) (snart 20 år)
Men har inte sett så mycket bättre så det har varit värt att byta. TV är ju ändå inte 4K, Och på 40-50 tum är det ju knappt skillnad. Ungarna tittar inte alls på tv, en annan är i mellan-zonen.

Frugan följer vissa saker, annars ratar vi serier. Netflix ibland (men inga serier). Tv:n är på, zappar väldigt lite. Kommer det något intressant, kan man även följa upp tidigare på play,
Att 6:an försvann spelar ju mindre roll, mest bara skit (och en väldigt låg nivå), men att kludda med play bara för att se nyheterna och lite text.tv, Nej tack!
Enkelheten är en dygd.

Men om jag fattat er rätt, så behöver vi ingen ny tv! 1,2,4 och kunskapskanelen duger (ett gammalt boxer kort ligger här någonstans).
TVn håller måttet jämfört med andra maskiner idag, eftersläpningar är lika kasst, Men så kostade den oxå 25 papp.
Men vad behöver man, för att komma igång? Vill inte hålla på med 3-4 fjärrar etc, det skall vara enkelt.
(datorerna är nya :-)

Q Qunaki skrev:
Nu slocknade det även nere i söder.
Tydligen är vår tv lite gammal :) (snart 20 år)
Men har inte sett så mycket bättre så det har varit värt att byta. TV är ju ändå inte 4K, Och på 40-50 tum är det ju knappt skillnad. Ungarna tittar inte alls på tv, en annan är i mellan-zonen.

Frugan följer vissa saker, annars ratar vi serier. Netflix ibland (men inga serier). Tv:n är på, zappar väldigt lite. Kommer det något intressant, kan man även följa upp tidigare på play,
Att 6:an försvann spelar ju mindre roll, mest bara skit (och en väldigt låg nivå), men att kludda med play bara för att se nyheterna och lite text.tv, Nej tack!
Enkelheten är en dygd.

Men om jag fattat er rätt, så behöver vi ingen ny tv! 1,2,4 och kunskapskanelen duger (ett gammalt boxer kort ligger här någonstans).
TVn håller måttet jämfört med andra maskiner idag, eftersläpningar är lika kasst, Men så kostade den oxå 25 papp.
Men vad behöver man, för att komma igång? Vill inte hålla på med 3-4 fjärrar etc, det skall vara enkelt.
(datorerna är nya :)
För att "komma igång" och se gratiskanalerna i marknätet behöver du en ny tv-box.
https://www.kjell.com/se/produkter/ljud-bild/tv-tillbehor/digital-tv/digital-tv-box

Inget kort behövs.
Bef. fjärrkontroll får du behålla för att starta TV. Ny fjärr för kanalbyte.

• Gilla
Immobil
  • Laddar…
Tack för tipset.
Men har redan en tv-box i htpc-datorn (anysee), men den fungerar på allt utom tv4. Tror inte en box som ovan gör någon skillnad, Tv4 ger ingen signal, ingen data på sin kanalplats - lustigt.

Q Qunaki skrev:
Tack för tipset.
Men har redan en tv-box i htpc-datorn (anysee), men den fungerar på allt utom tv4. Tror inte en box som ovan gör någon skillnad, Tv4 ger ingen signal, ingen data på sin kanalplats - lustigt.
På den gamla eller nya kanalplatser? Har du scannat om?

J
Installera annars Kodi på din htpc. Sedan addon Retrospect. Finns alla playkanaler där.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.