Det kanske fungerar med befintlig utrustning och att du säger upp. Vi betalar inte, men har 1,2 och 4 via fiber.

• Gilla
Lovelycatlady och 2 till
  • Laddar…
Jag har en sådan där inomhusantenn (typ) som står på fönsterbrädan bredvid TVn. Det funkar utmärkt för det mesta. Ifall det är storm kan det bli någon störning.

Men jag bor ju i tätort.

Skaffa en Apple TV och ett c- more-abonnemang så har du 1,2,4,7 mfl för 139 kr per månad

• Gilla
Papphammar666 och 5 till
  • Laddar…
Du kan få mycket billigare avtal
Ring för att säga upp, då kommer dom att fråga varför och då säger du som det att du inte titta så mycket mm..

Detta erbjudande fick jag förra veckan från Viasat:
TV Basutbud 134:50 kr/mån
1 års avtal automatisk förlängning
priset gäller 1 år dvs dom får inte höja under tiden

• Gilla
PelleLille
  • Laddar…
Man kan även få bara grundutbudet/baskanalerna, via Viasat, bara man betalar årsavgift för kortet. Visserligen lite lurendrejeri, men bara några hundralappar per år.

S Sackaros skrev:
Det kanske fungerar med befintlig utrustning och att du säger upp. Vi betalar inte, men har 1,2 och 4 via fiber.
Hur då? Någon måste ju skicka ut dem på "fibern"(=intenet) och de lär vilja ha betalt för det.

Com hem brukar annars ha bra paket för fiber+tv. Har 250 Mbit + vanliga kanaler för ca 300kr/månad. Då får jag även com hem play utan kostnad där jag kan streama tv kanalerna i andra apparater. Blir ingen större skillnad när jag ändå ska ha bredband.

Jag kör också med antenn för de fria kanalerna och resten via Apple-TV.
Om det inte duger med bordsantenn hos dig så skulle jag rekommendera att du ser över möjligheten att dra en antennkabel snyggt istället. Det tar inte så mycket tid och fungerar även när linan är nere av nån orsak.

Alfredo Alfredo skrev:
Kan vara värt att testa med en inomhusantenn. Det kan fungera perfekt eller vara tvärkört. Det finns både billiga och diskreta. Jag har dock ingen som helst erfarenhet av inomhusantenner och hur som helst beror det helt på "din situation" om det fungerar. Ett "random" exempel från nätet.

[bild]
Syrran har inomhusantenn i sitt sommarhus. 1, 2, 4 funkar bra, 6 vet jag inte. Även Kunskapskanalen brukar ingå. En väldigt bra kanal vill jag säga.

Kan en ny smart TV inte köra SVT-play så tycker jag inte att den är särskilt smart. Visst har väl SVT-play ett läge för kanaler enligt tablå, och ett läge för att köre nästa program i play automatiskt så det inte blir tyst i rytan?! Jag har en google chromecast kopplad till min smart-TV, men även en vanlig dator för att kunna visa bilder och allt annat på stora skärmen.Och spotify via TVn. Är datorn igång kör jag all streaming via dess webbläsare, annars chromecast.

• Gilla
Stejjan och 2 till
  • Laddar…
P Pistol skrev:
Snart måste jag säga upp mitt TV-paket från Viasat. Vi betalar ca 400 kr i månaden för ett mellanpaket men vi kollar egentligen bara på SVT Aktuellt och Agenda på söndagarna, annars är det streaming som gäller. Känns onödigt att betala 400 kr/mån för gratiskanaler.

Hur man kan se SVT 1 och 2, TV4 och 6:an utan abonnemang, gärna ett sätt utan att dra massa kablar? Finns det ett sätt?

Förutsättningarna är: Ny Smart TV, Fiber, ASUS Router och TP-Link Homeplugs. Något jag bör ha istället för att få det att fungera?
Försiktigt när du ringer Viasat. D komme göra allt för att behålla dig. Och de som du får tala med är mycket slipade. Annars tänker du rätt tycker jag

• Gilla
New_options och 3 till
  • Laddar…
L Lars-Olof skrev:
Kan en ny smart TV inte köra SVT-play så tycker jag inte att den är särskilt smart. Visst har väl SVT-play ett läge för kanaler enligt tablå, och ett läge för att köre nästa program i play automatiskt så det inte blir tyst i rytan?! Jag har en google chromecast kopplad till min smart-TV, men även en vanlig dator för att kunna visa bilder och allt annat på stora skärmen.Och spotify via TVn. Är datorn igång kör jag all streaming via dess webbläsare, annars chromecast.
Det beror lite på. SVT har i vissa fall aktivt tagit bort funktionen för live-streaming av kanaler, exempelvis från Apple-TV appen, då de anser att alla TV-apparater ändå har möjlighet att se det live på andra vis.
(Källa: SVT's frågelåda kring AppleTV appen)

• Gilla
karlmb och 2 till
  • Laddar…
Slottsbäcksväktarn Mats Engquist skrev:
Hur då? Någon måste ju skicka ut dem på "fibern"(=intenet) och de lär vilja ha betalt för det.
Jag vet inte. Fibernätet här blev uppköpt av Telia och de erbjöd bara tv via någon box och inte direkt i tv:n via antennkabel som vi hade (antennuttag på fiberconvertern). Tecknade avtal med bahnhof på det öppna nätet som telia äger och har ingen tv längre. Men vi ser som sagt gratiskanalerna i tv:n med det kort vi hade sen tidigare (osäker på om kortet behövs) och ibland får vi alla kanaler korta perioder. Helst hade vi velat betala lite och få några fler kanaler, men ingen vill sälja den tjänsten till oss.

W Waldemar51 skrev:
Skaffa en Apple TV och ett c- more-abonnemang så har du 1,2,4,7 mfl för 139 kr per månad
OJ, hade inte fattat att det var så billigt. Funkar det bra, växlar man kanal lika lätt som om det vore vanlig tv?

Men jag tycker du ska ha en antennkabel till hands så du kan se TV om internet går ner! Rätt som det är så! Eller ska man utgå från att strömmen går samtidigt i de allra flesta fall så att det är en batteriradio du behöver?

• Gilla
n88473
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.