Förra vintern dog cirkulationspumpen till fjärrvärmeväxlaren med reglercentral ECL comfort 100M. Fick cirkulationspumpen bytt till en Will då och allt var frid och fröjd. I höstas flyttade jag utegivare ifrån en kortsida i samband med panelbyte till långsida (norr läge). Allt har funkat bra men nu har det börjat strulat och reglercentralen står och klickar som i filmen. Om man bryter strömmen så kan den återhämta sig ibland och jag har upplevt att den strular i samband med väder slag och vind men det kan vara en slump. Det får mig iaf att tro att det kan vara utegivaren som gör att den står och klickar i något relä. Någon som någon kvalificerad gissning på lösning?
Jag hade sån extrem tur att killen på supporten bodde i samma stad och hade en som låg och skräpade. Så tyvärr är det nog bara begagnatmarknaden. ECL comfort 110 går att köpa för runt 3000 osäker om det är samma bottenplatta men det kan nog supporten svara på. Annars måste man byta bottenplattan också.
Klicka här för att svara

