Någon som vet om en sådan här produkt funkar eller om det är båg? Hittar bara en återförsäljare och har aldrig annars hört talas om den. Om beskrivningen stämmer är det ju en riktigt bra grej, eller?
http://billigareel.nu/info.html
mvh Gustav
http://billigareel.nu/info.html
mvh Gustav
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 853 inlägg
Tror inte mycket på den...
Den som skrivit texten kan inte mycket om el...
Finns det någon mer tekniskt beskrivning?
Troligen innehåller den lilla lådan en kondensator för 20 spänn...
Och jag ser inte hur den kan minska din elförbrukning - den man möjligen minska strömmen något, dvs den skenbara effekten, så elbolaget är den som kammar hem vinsten i det långa loppet.
Den som skrivit texten kan inte mycket om el...
Finns det någon mer tekniskt beskrivning?
Troligen innehåller den lilla lådan en kondensator för 20 spänn...
Och jag ser inte hur den kan minska din elförbrukning - den man möjligen minska strömmen något, dvs den skenbara effekten, så elbolaget är den som kammar hem vinsten i det långa loppet.
Fråga 1: Om det vore så enkelt att spara 30% på elförbrukningen, varför har då inte våra politiker lagstadgat att alla skall ha en sådan pryl hemma? Mycket enklare och billigare än att bygga vindkraft.
Vid en första anblick av texten verkar det som en dålig översättning, men jag undrar om det finns en tanke bakom. Med halvt påhittade ord som energifaktor och strömvåg blir det lite svårare att bemöta eftersom ingen egentligen vet vad de talar om. Det förs ett resonemang som kan tolkas som att den höjer effektfaktorn, men det är inga facktermer som används. En apparat som höjer effektfaktorn finns på riktigt, men inte till det priset, och det skulle inte innebära minskad energiåtgång eller kostnad. Köp den inte är mitt råd.
Erik
Vid en första anblick av texten verkar det som en dålig översättning, men jag undrar om det finns en tanke bakom. Med halvt påhittade ord som energifaktor och strömvåg blir det lite svårare att bemöta eftersom ingen egentligen vet vad de talar om. Det förs ett resonemang som kan tolkas som att den höjer effektfaktorn, men det är inga facktermer som används. En apparat som höjer effektfaktorn finns på riktigt, men inte till det priset, och det skulle inte innebära minskad energiåtgång eller kostnad. Köp den inte är mitt råd.
Erik
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Det där är en bluff. Formuleringen "digital energistabilisator" är rent nys.
Köp den inte, anmäl den till konsumentverket.
Köp den inte, anmäl den till konsumentverket.
Moderator
· Stockholm
· 57 843 inlägg
Av bilden att dömma innehåller lådan en lysdiod som troligen lyser så fort man sättter den i ett vägguttag. Det lär vara den enda funktion lådan har, och den (iofd försumbara) energi som lysdioden drar är den den enda effekt den lär ha på husets energiförbrukning. Dvs du drar mer energi med lådan inkopplad.
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 853 inlägg
Aj aj, en lysdiod skapar övertoner q(;^
p
Då lär man ju få sätta 3 stycken då i olika uttag för oss som har 3-fas hemma

All möjlig skit går att sälja bara det nämns i samband med miljövänlighet å energisparande....
All möjlig skit går att sälja bara det nämns i samband med miljövänlighet å energisparande....
Medlem
· Västerbotten
· 3 321 inlägg
Hahahaha
Det är ju inte ens första april
Det är ju inte ens första april
Det är väl inte omöjligt. Om apparaten ger sporadiska kortslutningar då och då under dygnet så kommer flera av dem att inträffa när man inte är hemma. På så vis kan en massa standbyförbrukning elimineras i tiden mellan kortslutningen och att man byter säkring.Rrrrr skrev:
Erik
Jo de är ju sant.. Fast borde ju vara ännu bättre då om den löser ut jordfelsbrytaren då och då... Då sparar man ju massor med ström!Avemo skrev: