2 416 läst ·
20 svar
2k läst
20 svar
Strömbrytare och vägguttag
Ja, i sak håller jag med om att det är märkligt...
Men bra för dem som har tillräcklig kunskap, och vill spara en slant.
Det är fortfarande byte av, inte utökning av anläggning, är väl kanske något som hempularna (som jag) ska komma ihåg.
Men bra för dem som har tillräcklig kunskap, och vill spara en slant.
Det är fortfarande byte av, inte utökning av anläggning, är väl kanske något som hempularna (som jag) ska komma ihåg.
Vad menar du? Om han bröt säkringen så borde ju ingen ström alls flöda genom denna grupp? Eller var det så att han trodde att bara för att taklampan slocknade så var automatiskt även vägguttagen strömlösa? Man kan ju inte förutsätta att dessa tillhör samma grupp...kamilenski skrev:
Om man inte har en spänningsprovare så kan man väl i alla fall koppla lampan till det vägguttag man ska byta? Då borde ovanstående metod fungera...
Detta misstag tyder enligt mig inte på att din älskade son hade nödvändig kunskap. Tyvärr... Han hade lätt kunnat skada sig rejält...
/H
Produkter som diskuteras: "spänningsprovare"
Spänningsmätare
Spänningsmätare, även kända som spänningsprovare, är verktyg som används för att fastställa om en elektrisk krets är "live", det vill säga om den har spänning. De kan användas för att testa allt från hushållsuttag till
Läs mer
Du anar inte vilka dumheter dagens ungdom ......hen_rik79 skrev:
Och visst trodde han han vet bäst! Numera får hans sambo byta glödlampor
Tro det eller ej. Men det är sant!
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden