1898 hade inte många fastigheter indragen el. Kolla när man drog in el i ditt hus och köp något som liknar brytare från den tiden. De skall vara utanpåliggande och av porslin. Bakelit kom nog i bruk först på 1930-40-talen.

Vi har Manufactums uttag med petskydd och jag känner inte igen mig i den beskrivningen...

Har aldrig haft nåt problem med petskydden och jag har köpt i olika omgångar under 5 år nu.

W
Kan bara instämma med ovanstående. Har enbart Manufactums grejjer i hela huset och har aldrig haft problem med något.

Hej,

Väcker denna gamla tråd.

Har nu i flera dagar försökt beställa vägguttag och strömbrytare på Manufactum.de hemsida, och betala med kort alt. Rechnung, men det fungerar inte. Efter sista momentet står det bara att ett fel inträffat, försök igen senare (ja på tyska förstås).

Hur har ni andra gjort som beställt diekt från dem i Tyskland, har ni kunnat beställa direkt på hemsidan?vilket betalningssätt har ni valt?

Vill helst slippa betala påslagen hos Byggnadsvårdsbutikerna.

Hittar inga runda dosor i porslin hos Manufactum, vem har bästa pris i Sverige?

Vore tacksam för svar om någon, asap. elektrikern kommer nästa vecka.

Textina skrev:
Hej,

Väcker denna gamla tråd.

Har nu i flera dagar försökt beställa vägguttag och strömbrytare på Manufactum.de hemsida, och betala med kort alt. Rechnung, men det fungerar inte. Efter sista momentet står det bara att ett fel inträffat, försök igen senare (ja på tyska förstås).

Hur har ni andra gjort som beställt diekt från dem i Tyskland, har ni kunnat beställa direkt på hemsidan?vilket betalningssätt har ni valt?

Vill helst slippa betala påslagen hos Byggnadsvårdsbutikerna.

Hittar inga runda dosor i porslin hos Manufactum, vem har bästa pris i Sverige?

Vore tacksam för svar om någon, asap. elektrikern kommer nästa vecka.
Nu är det ett tag sedan jag beställde men jag betalade med kort på deras hemsida.

Skriv ett mail till deras kundtjänst, de brukar vara väldigt hjälpsamma och snabba. Engelska funkar säkert bra om man inte kan tyska.

AnneFi
lyfter det här tråden igen :) sorry.

alla mina gamla uttag är trevägs. en rund fin platta med tre uttag placerade runt hela.
finns det nya jordade uttag som ser likadana ut idag eller man får ge sig på den punkten också?

är det fortfarande mycket billigare att beställa från tyskland?

i sverige för en strömställare två dubbla uttag och ett enkelt ligger renova på ca 500 kr och byggfabrikens på 1500
svårt att motivera för sambon att det är nödvändigt :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.