Trolltrolltrolltroll?

Rolle85 skrev:
allt klart =)
Nej, troligtvis inte.

Är det en RKK eller dyl. jag ser inkopplad i strömställaren? Har du gnagt av yttermanteln?
Jag har aldrig sett en dimmer som ska skyddsjordas.

Mina 5 öre.

//Patrik

• Gilla
Tiger79
  • Laddar…
Snygg montering av strömbrytaren.......... hålen som är avsedda för infästning är inte använda :x

• Gilla
Patrik_Hed
  • Laddar…
Rolle, du kanske borde beskriva lite mer hur du gjort. Så som du kopplade på bilden så skulle förhoppningsvis säkringen i centralen (och kanske även huvudsäkringen) lösa ut. Men det skulle även kunna resultera i spänningsförande prylar i ditt hus. Så det labbandet är fullkomligt livsfarligt.

roli skrev:
Snygg montering av strömbrytaren.......... hålen som är avsedda för infästning är inte använda :x
Det ser ju grymt stabilt ut när skruvarna dessutom bara sitter i dom förstansade områdena. :banghead:

Sista ordet i rubriken passar nog bättre än TS hade tänkt.

Redigerat:
Om strömbrytaren fortfarande sitter som på bilden så täcker inte höljet trådarna, strömbrytaren måste flyttas åt höger så att den kabel som kommer från vänster kommer in på vänstersidan å den från höger kan få yttermanteln innanför locket.

Rolle85

Har sett att du haft "problem" med det elektriska förr.
Vill bara säga att el är väldigt oförlåtande och direkt DÖDLIGT !
Är du inte helt säker på vad du gör ring en elektriker, är inte bara ditt eget liv du sätter på spel utan även din familjs!!! Skulle du kunna förlåta dig själv om någon kommer till skada?

Mvh Jante

http://www.byggahus.se/forum/el/164959-3-fas-spis-nolla-4.html#post1252816

Redigerat:
prototypen skrev:
Dina kunskaper om el är på en så låg nivå att jag kan inte för mitt samvete hjälpa dig.
Kalla på någon som har lite mera hum om hur man kopplar.
Ledsen för mitt negativa svar.

Protte
I dessa lägen har jag full förståelse att ni elektriker tjuter... :)

zenobia skrev:
I dessa lägen har jag full förståelse att ni elektriker tjuter... :)

Jag vill å det bestämdaste påpeka att jag konstruerar och bygger ELEKTRONIK.
För inkoppling av mina pryttlar får jag betala en elektriker.
Så på den sidan är jag inte.

Protte

Rolle85 är väl ett lysande exempel på varför "lekmän" inte skall pyssla med el? Dumsnålt är bara förnamnet.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.