2 546 läst ·
5 svar
3k läst
5 svar
Strömbrytare från Forbes & Lomax
Hej!
Läste om dessa strömbrytare i en tidigare tråd, och de skulle passa helt perfekt hos oss rent estetiskt. Frågan är bara hur de passar med ett svenskt elsystem? Jag har sett på hemsidan att de har väggurtag som ser ut som de svenska vilket ju verkar lovande.
Är det någon som har egen erfarenhet av denna tillverkare eller vet mer? Passar de i svenska dosor exempelvis? Uppfyller de svenska normer?
Vad säger expertpanelen?
http://www.forbesandlomax.co.uk/
Läste om dessa strömbrytare i en tidigare tråd, och de skulle passa helt perfekt hos oss rent estetiskt. Frågan är bara hur de passar med ett svenskt elsystem? Jag har sett på hemsidan att de har väggurtag som ser ut som de svenska vilket ju verkar lovande.
Är det någon som har egen erfarenhet av denna tillverkare eller vet mer? Passar de i svenska dosor exempelvis? Uppfyller de svenska normer?
Vad säger expertpanelen?
http://www.forbesandlomax.co.uk/
Vår dimmer från England gick inte att sätta in i en Svensk dosa.
Den får bli julklapp till sambos bror som är elektriker i England och säkert kan finna användning.
Hade vi gjort det direkt när vi byggde hade elektrikern kunnat använda en fyrkantig engelsk dosa, men nu vill vi inte pilla ut dosan så vi får leta vidare efter en Svensk dimmer.
Om ni inte redan har byggt, dvs inte redan har runda dosor i väggarna så be F & L att skicka med en engelsk så löser det sig.

Berit
Den får bli julklapp till sambos bror som är elektriker i England och säkert kan finna användning.
Hade vi gjort det direkt när vi byggde hade elektrikern kunnat använda en fyrkantig engelsk dosa, men nu vill vi inte pilla ut dosan så vi får leta vidare efter en Svensk dimmer.
Om ni inte redan har byggt, dvs inte redan har runda dosor i väggarna så be F & L att skicka med en engelsk så löser det sig.
Berit
Efter förhandling har nu elektriker tagit bort rund dosa och satt in fyrkantig engelsk dosa som vi hade hemma. Dimmer sitter alltså på plats.
Dimmer kostade ca £40 och installation ca 400 kronor.
Men den är tjusig. Mässing med två knappar en för vägglampor och en för taklampa. Och programmerade så man kan skruva upp och ner ljuset med TV-fjärren.

Berit
Dimmer kostade ca £40 och installation ca 400 kronor.
Men den är tjusig. Mässing med två knappar en för vägglampor och en för taklampa. Och programmerade så man kan skruva upp och ner ljuset med TV-fjärren.
Berit
Klicka här för att svara