mendelsohn skrev:
Om de inte håller går det ju aldrig att använda kameran. käns lite skumt om samsung släpper en cam som kräver täta byta av adapter
Om strömadaptern följde med kameran så är det klart att den funkar, men vad är det du ville ha svar på egentligen, är det att kontakterna på kameran och strömadaptern inte passar som är problemet?
Konstigt sätt att strömsätta en proffskamera på, har dom tänkt att man ska ha ett vägguttag vid varje kamera, och hur löser man backupström?
Enklare att strömsätta med Poe via nätverkskabeln.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
M
Det var bara den gröna plikten på bilden med...inget annat.
Ingen adapter

Går inte all proffs/enterprise-utrustning på PoE(+) nuförtiden?

Det mesta gör det iallafall. TS skrev tidigare att det var en samsung kamera och deras SND-kamera stödjer PoE i vart fall. Men den ser inte likadan ut som den TS-visade på bilden....

Vi väntar fortfarande på en beteckning på kameran. Hittills har bara Samsung framkommit.......

• Gilla
13th Marine och 1 till
  • Laddar…
Tittar man närmare på bilden så står det "iPOLiS" på kameran, så troligen är det en Samsung Techwin "iPolis" och lite snabbgoogling ger att i allafall Samsung Techwin IPOLIS SND-5084P stödjer PoE :)

2:a på den :)

Verkar som om Samsung brandat dem.

Då är det med andra ord bara för TS att skaffa en switch eller liknande som kan strömförsörja nätv. kabeln.

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
M
roli skrev:
Testa inte om du inte vet vilken av terminalerna som skall ha + och vilken som skall ha -.
Gör du fel så går kameran sönder....

Ge oss beteckningen på kameran så ökar chansen att du får information som hjälper.

Edit: Blev tre med den kommentaren.....

Samsung SND-3082P

Fått igång den så den susar lite och blinkar och känner att den fått nätverkskabel i sig. Dock hittar min dator den inte, inga program heller så nått skumt med strömmen kan det ju vara om den inte vill komma igång riktigt.
Surt såklart när jag fick tag i ett gäng som jag tycker toppclass grejer.

Kan vara så på något sätt att elen är fel, därför kommer kameran inte igång riktigt.

Otroligt tacksam för all hjälp. Jag som är otroligt teknings kass, får ta fart inne i juridikforumet för att betala tillbaka all min rågivningsskuld ...;)

Redigerat:
M
Som flera av er sagt, fick bli POE, funkade fin-fint. Tror jag i alla fall.

MEN min router, eller min AP )samma nätverk(, vägrar kännas vid dem. De syns inte i listan över anslutna IP, oavsett om jag kopplar Lan, Wifi dator LAN kameror eller hur som.

Jag har oxå testat att koppla Kamera injektor Laptop, direkt in i datorn alltså.
Datorn säger bara okänt nätverk, fel ip IP-problem osv,.

Massa varianter testade.

1, hur kan det ens vara möjligt att min Asus-router inte ens känner att Något än insatt i jacket.
2, borde inte min laptop känna vad det är som kopplats in i LAN-porten.
3, När jag kör det medföljande, samt flera andra program för att hitta kameror blir det stopp varje gång. ONVFI, ISPY och, ingen känner av den/dem.

Jag misstänker alltså att det är en inställning i kameran som gör att den inte ger sig tillkänna i routern, eller är det routern som inte vill kännas vid den.

Tacksam för alla tips, otroligt frustrerande det här.!!!!

Om de är inställda på fasta ip-adresser och för ett annat sub-nät än ditt så måste du förmodligen göra en fabriksåterställning på dom och ladda hem mjukvaran för konfiguration annars kan du hålla på i en evighet utan att komma någon vart.

http://ddns.hanwha-security.com/

En del prylar som ansluts till nätverk kommer inställda med fasta IP-adresser från början. Det står nog i manualen till kameran vad det är för IP-adress. Normalt är det någon privat IP-adress typ 192.18.0.10 eller liknande som de har.

Finns en manual här, på sidan 38 står det att den ska försöka med DHCP och om det inte går är det 192.168.1.100 som är förinställt.
https://www.hanwhasecurity.com/SAMSUNG/upload/Product_Specifications/SND-3082_UserManual.pdf

M mendelsohn skrev:
Jo. jag menade 12 eller 24 V.
Jag såg i den gröna klassen att det går att skruva ner skruvarna så de nyper fast in kablar.

Ska testa och se vad som händer.
Återkommer!!
Är det en POE kamera? (af?)

M
J jayal1972 skrev:
Är det en POE kamera? (af?)
Det var en POE. Men det är minst 1 år sedan den fanna hos mig

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.