M
hej kamrater.
Jag har några övervakningskameror jag vill installera. Dock blev det stop när ström ska kopplas till.
Hur får jag ström till denna kopplingen.

Hand håller en grön strömkontakt framför en övervakningskamera med plastskydd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hur? Inte för att jag vill vara "spydig" men du får väl dra en kabel.... I montageanvisningarna borde det väl stå vilken spänning kameran skall drivas med. Troligen något som kräver transformator, från den drar du sedan en kabel som ansluts till kopplingsplinten. Tänk på att det troligen är känsligt hur plus och minus ansluts, men även där borde montageanvisningarna ge svaret.

M
Kameran ska gå på 1w eller 24v.
känns inte som om det går att dra en micro usb in i den är gröna kontakten.
står tyvärr inte mer i guiden. är proffsövervakning. förväntas kanske att det görs av de som kan.

M
Hand håller en strömadapter med elkontakt och utstickande DC-kontakt framför ett skrivbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

kan man klippa bort kontakten och skruva fast i den gröna plikten. Går ju att skruva ner kontakterna så det fäster

mendelsohn skrev:
Kameran ska gå på 1w eller 24v.
känns inte som om det går att dra en micro usb in i den är gröna kontakten.
står tyvärr inte mer i guiden. är proffsövervakning. förväntas kanske att det görs av de som kan.
Nej, det går inte att använda USB där. Det är skruvterminaler.
Om du skrev fel och med "1w" menade 12v så kan du klippa kabeln på den adapter du visar i ditt senare inlägg. Var bara noga så du får polariteten rätt, dvs. + till + och - till -. Mät med multimeter för att vara säker.

Vad är det för kameror?

M
Jo. jag menade 12 eller 24 V.
Jag såg i den gröna klassen att det går att skruva ner skruvarna så de nyper fast in kablar.

Ska testa och se vad som händer.
Återkommer!!

Men, du måste ha koll på vilken tråd som är plus och minus. Annars eldar du upp kameran.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
Precis, man måste vara försiktig så inte den vita röken slipper ut. Då är det kört! :)

Testa inte om du inte vet vilken av terminalerna som skall ha + och vilken som skall ha -.
Gör du fel så går kameran sönder....

Ge oss beteckningen på kameran så ökar chansen att du får information som hjälper.

Edit: Blev tre med den kommentaren.....

• Gilla
mexitegel
  • Laddar…
M
svart -
med ett strecket streck +...

käns det som..

Det kan du nog inte förutsätta. Mät!

M
testat precis. tycker den surrar men är på slagen i alla fall och gåt

Är du säker på att 12W räcker för kameran?

Billiga nätadaptrar brukar inte heller lämna full spec, och om de gör det så håller de inte någon längre tid vid denna belastning.

M
Om de inte håller går det ju aldrig att använda kameran. käns lite skumt om samsung släpper en cam som kräver täta byta av adapter

13th Marine syftade nog på eladaptern, men menar du att den eladaptern var med i paketet?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.