Så här står det: image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den från classe ska jag slå till på. :) Tackar Anders!!

Bland annat här kan du hitta något att "ansluta" dörren med om du nu inte löst det redan.

kab.jpg
Skapa konto

• Gilla
Bo.Siltberg
  • Laddar…
Nu har jag monterat handtaget med adaptern från Clas Ohlson men har problem med att det gröna "ledigt" ljuset pulserar. Det röda ljuset lyser däremot ljämt och fint.

Någon smart som vet vad detta kan bero på?

Någon som vet om det är möjligt att stänga av det gröna ljuset så det bara lyser vid upptaget?

Om det inte finns en inbyggd switch för det kanske du kan kapa ledaren till den gröna?

In till handtaget går en grön ledning och en röd ledning (inget mer).
Det kan väl inte vara så enkelt att man bara klipper den röda?

nej, nej, den matar hela handtaget

AndersMalmgren skrev:
nej, nej, den matar hela handtaget
Precis. så det går nog inte koppla bort då.
Har du något förlag för att få bort att handtaget pulserar? Kan problemet sitta i adaptern trots att det röda skenet är stabilt?

Det förefaller mej som om spänningsadaptern är helt olämplig för ändamålet.

En adapter som är gjord för att mata LED-belysning har vanligen ingen som helst stabilisering och det är säkerligen därför ljuset pulserar. Prova med en adapter som är gjord för att mata elektronikprylar.

Ok. Har du något förslag på adapter jag borde använda? Om du kunde länka till en adapter som du tror skulle passa
så vore jag tacksam. :)

Sorry rayab jag sökte på inbyggnads trafo 12v dc eller liknande sökterm för att hitta en utan stickpropp, missade att den var för LED. Men jag har svårt att tänka mig att den inte skulle fungera iof

• Gilla
rayab
  • Laddar…
Tack för det men jag skulle helst vilja ha en adapter utan inbyggd stickkontakt. Gärna en som påminner om den på Clas Ohlson men det kanske inte går att få tag på?

Denna hittade jag i lådan. Borde väl funka eller? image.jpg
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.