3 041 läst ·
3 svar
3k läst
3 svar
Stort klot/sten till damm sökes!
Jag har kikat på flera engelska inredningsprogram och tidningar. I dem finns det alltid så många vackra dammar och små vattenforntäner till trädgården - utbudet är enormt (och då inte bara tomtar, rådjur och väderkvarnar...). Är det någon som vet var man kan finna bra utbud i Sverige?
Jag är i första hand ute efter ett klot, ungefär som ett stort bowlingklot, som man lägger på ett par stenar. Ur ett hål längst upp kommer det ur vatten som rinner utmed klotet ned bland stenarna till pumpen. Jag har sett turkosa, blå, svarta och grå klot i england. Någon som vet var man kan fina ett sådant?
Stort tack!
//Anna
Jag är i första hand ute efter ett klot, ungefär som ett stort bowlingklot, som man lägger på ett par stenar. Ur ett hål längst upp kommer det ur vatten som rinner utmed klotet ned bland stenarna till pumpen. Jag har sett turkosa, blå, svarta och grå klot i england. Någon som vet var man kan fina ett sådant?
Stort tack!
//Anna
2 klot till dammen är funna 
När min granne flyttade kom de översläpande med dessa två stenklot, som egentligen är ljuslycktor. De är något mindre än ett bowlingklot, men de är två ;D
De passar inte som ljuslycktor iallafall, en ljuslåga mot sten är inte så vackert.. Men om man är lite händig, kan man dra in vatten i dem.
Har Du vägarna förbi, så finns de i Upplands Väsby.
Med Vänliga Hälsningar
Erica
När min granne flyttade kom de översläpande med dessa två stenklot, som egentligen är ljuslycktor. De är något mindre än ett bowlingklot, men de är två ;D
De passar inte som ljuslycktor iallafall, en ljuslåga mot sten är inte så vackert.. Men om man är lite händig, kan man dra in vatten i dem.
Har Du vägarna förbi, så finns de i Upplands Väsby.
Med Vänliga Hälsningar
Erica
Klicka här för att svara