1 382 läst · 7 svar
1k läst
7 svar
Storlek pooltak Nova Comfort 3*6m
En dum fråga kanske men vill vara 100% säker att allt passar.......
Jag bygger en thermoblockspool med måtten 3,5*6,5m och undrar om ett sådant tak med måtten enligt rubriken kommer att passa (innermåttet på taket är 378*666cm, säger sig kanske självt men vill gärna veta i praktiken att det passar).
Tacksam för svar då jag inte vill köpa fel mått då det handlar om en hel del pengar.
Jag bygger en thermoblockspool med måtten 3,5*6,5m och undrar om ett sådant tak med måtten enligt rubriken kommer att passa (innermåttet på taket är 378*666cm, säger sig kanske självt men vill gärna veta i praktiken att det passar).
Tacksam för svar då jag inte vill köpa fel mått då det handlar om en hel del pengar.
Det låter som att det inte passar. du har ju bara 15cm per sida mellan insida tak och insida på poolens väggar. Där för du inte plats med någon vanlig stensarg. Har du någon annan lösning på sargen så kan det ju gå.
Ok, ja så är det ibland.
Det andra jag tycker är viktigt är att du kan köra taket helt av poolen. Dvs, du ska ha längre skenor och plats för att rulla av taket. Annars kanske det är bättre med en annan typ av poolskydd.
Det andra jag tycker är viktigt är att du kan köra taket helt av poolen. Dvs, du ska ha längre skenor och plats för att rulla av taket. Annars kanske det är bättre med en annan typ av poolskydd.
Vi håller på med poolbygge 4,5mx8,5m med evt Nova Comfort tak 4x8, som är 4,79x8,7. Vi fick det rekommenderad av poolfirman och det ska gå så länge man inte ska ha stensarg.Corpes skrev: