Byggahus.se
En dum fråga kanske men vill vara 100% säker att allt passar.......
Jag bygger en thermoblockspool med måtten 3,5*6,5m och undrar om ett sådant tak med måtten enligt rubriken kommer att passa (innermåttet på taket är 378*666cm, säger sig kanske självt men vill gärna veta i praktiken att det passar).
Tacksam för svar då jag inte vill köpa fel mått då det handlar om en hel del pengar.

Det låter som att det inte passar. du har ju bara 15cm per sida mellan insida tak och insida på poolens väggar. Där för du inte plats med någon vanlig stensarg. Har du någon annan lösning på sargen så kan det ju gå.

Tack för svar. Jag ska inite ha någon stensarg utan tralldäck hela vägen fram till poolkant, då borde måtten fungera?

Ja det låter så, men tänk också på att det är rätt trevligt att kunna sitta på kanten utan att behöva se ut som en kassler i baken av skenorna. Ärligt talat skulle jag nog kliva upp en storlek....

Lite begränsatt med plats, där är mitt stora problem.......

Ok, ja så är det ibland.

Det andra jag tycker är viktigt är att du kan köra taket helt av poolen. Dvs, du ska ha längre skenor och plats för att rulla av taket. Annars kanske det är bättre med en annan typ av poolskydd.

På längden är det inga problem, där kommer vi kunna skjuta bort hela taket. Det är på bredden som vi har begränsad yta.

• Gilla
MathiasS
  • Laddar…
Corpes Corpes skrev:
På längden är det inga problem, där kommer vi kunna skjuta bort hela taket. Det är på bredden som vi har begränsad yta.
Vi håller på med poolbygge 4,5mx8,5m med evt Nova Comfort tak 4x8, som är 4,79x8,7. Vi fick det rekommenderad av poolfirman och det ska gå så länge man inte ska ha stensarg.

• Gilla
Corpes
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.