Ughh, nu när det som rivits börjar byggas upp uppstår problemen.....

Vår dusch är på ritningen alldeles tydligt drygt 1 m bred och byggarna har satt in en 90 cm brunn. Vi har en stor dusch, denna http://www.hansgrohe.se/articledeta...400.html?fsid=&pageid=&q=rainmaker select 460 (köpt för en mycket billigare penning i tyskland). Jag upplever att det kommer att kännas som ett litet duschutrymme för den duschen, har jag fel? Antar att det rimligtvis inte går att göra om men känner mig så nedslagen nu.

Vad är det för brunn som är 90cm?
Visa gärna med bilder, vi gillar bilder :)

• Gilla
hnurre
  • Laddar…
tommib
Vad är frågan? Eller ville du bara gnälla av dig?

Brunnen är med stor sannolikhet en Unidrain eller liknande. Inget konstigt med en 90cm bred brunn där.

Mitt duschutrymme är 90x90 och det funkar mycket bra men min dusch är i hörna och ena väggen i glas vilket ger känsla av rymd. Är det takduschens spridning som besvärar dig? Har du bra golvbrunn och golvfall borde det större utrymmet vara OK.

T
mr_dan skrev:
Vad är det för brunn som är 90cm?
Visa gärna med bilder, vi gillar bilder :)
Har du aldrig hört talas om Unidrain? Typ en ränna längs väggen istället för ett vanligt hål mitt i duschen.

Angående TS fråga så är det klart att det går att göra om men det spelar ju egentligen roll att den är 10 cm kortare, hur ser själva planritningen ut och vilken storlek ska du ha på klinkern?

Jag skulle ju gärna vilka att duschen är 100 m eftersom det är det vi ritat på. Undrar om 90 kommer att kännas trångt 😝

tommib
Varför kan inte duschen vara 100 cm bred ändå? Eller har hantverkarna installerat ett sånt kit med fall och allt?

• Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Ritning, bilder?
Svårt att förstå problemet med att brunnen är lite smalare annars?

Just det ja, en väggnära brunn... Att jag inte tänkte på det :)

tommib skrev:
Varför kan inte duschen vara 100 cm bred ändå? Eller har hantverkarna installerat ett sånt kit med fall och allt?
För att det känns konstigt att duschdörren skall sitta en dm från brunnen. Golvet skall ju liksom sänkas ner och luta mot väggen, vilket ju inte går om dör inte finns en brunn....

tommib
Igen, bilder vore bra. Jag har själv en väggnära brunn som sitter i mitten av väggen med ca en decimeter till vardera vägg på sidorna. Funkar utmärkt.

tank77 skrev:
Angående TS fråga så är det klart att det går att göra om men det spelar ju egentligen roll att den är 10 cm kortare, hur ser själva planritningen ut och vilken storlek ska du ha på klinkern?
Det är väl detta som är problemet, man väljer ofta väggnära pga stora plattor och då kan du inte få fall på de där extra 100 millimeterna. Sedan är det estetiskt snyggare tycker jag om brunnen är lika bred som nischen. Kan ta mig själv som exempel

DSC_0065.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.