2 263 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
stora stenar
Är det någon som kan tipsa mig om hur man kan få tag på stora naturstenar (typ hel- eller halvkvadrat meter stora) Skulle behöva ett helt billass, men även kran som lastar av dem. För många år sedan rann det en bred bäck över vår tomt. Vi grävde ur den så att vi fick en liten "sjö" Med åren har emellertid vattnet sinat och numera är det bara en normal bäckfåra, medan den breddade delen bara ser ful ut, är dybottnad och växer igen med vass. Tänkte att man kunde fylla upp ena långsidan med stora stenar och därefter fylla på med fyllnadsmassa och jord, skulle se mycket bättre ut, och lättare att rensa i bäcken.
jo, jag får väl ge mig ut och fråga runt. Det kanske är det bästa sättet. Kanske kan jag fråga kommunen också.B BSOD skrev:
Synd att du inte ställde frågan förra våren för då hade jag några lass som jag ville bli av med.K Kristina J skrev:
Hör med lokala åkerier och markentreprenörer. En del "grustag" säljer natursten, men det blir dyrt. Bästa är om du kommer över ett lass som någon vill bli av med.
skoge skrev:
Tack, ja åkerier kanske jag ska prova att kontakta.C cpalm skrev:
Klicka här för att svara