Har du några insidertips om hur man kan få tag på stora stenar som inte kostar ofantliga summor för att skapa stenparti med mikroklimat?

Ett stenbrott som ligger i en gammal rullstensås?

• Gilla
Brainspace
  • Laddar…
Brainspace Brainspace skrev:
Har du några insidertips om hur man kan få tag på stora stenar som inte kostar ofantliga summor för att skapa stenparti med mikroklimat?
Var i landet är du. Större sandtag sorterar ut olika fraktioner och det blir massor av rundsten över och läggs på hög i bland.

• Gilla
Brainspace
  • Laddar…
Cheesen
Isabella Lövin borde väl ha koll... Men annars så är nog lokala grustäkten ett bra tips.

• Haha
  • Gilla
Paul-Staffanstorp och 4 till
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
Var i landet är du. Större sandtag sorterar ut olika fraktioner och det blir massor av rundsten över och läggs på hög i bland.
Vingåker

J jonaserik skrev:
Testa här
[länk]

[länk]
Tack!

Cheesen Cheesen skrev:
Isabella Lövin borde väl ha koll... Men annars så är nog lokala grustäkten ett bra tips.
Hennes man kanske kan köra hem dom på flaket? 😄

• Gilla
Paul-Staffanstorp
  • Laddar…
Kolla om du ser någon i närheten som bygger hus?

Vi hade massor av stenar som vi fick "trolla bort" när vi anlade tomten till vårt nybygge. Hade du kommit förbi då hade jag gladeligen skänkt bort så många stenar ni hade velat. Det kanske finns flera som tänker som vi. Win-Win för båda :)

Vingåker
Funkar det att åka söderut över Östgötagränsen?

F fribygg skrev:
Funkar det att åka söderut över Östgötagränsen?
Jag har inte tillgång till transportlösning tyvärr, annars kan jag hämta i trakten. Det är lite det som är problemet. 😥

Jag letade sten häromåret till en gabionfyr, och kollade hos en firma som sålde marksten. De hade fina rundade naturstenar, men alldeles för dyra.
Men det kostar ju inget att fråga.

/Höghus

• Gilla
Brainspace
  • Laddar…
Jag har inte tillgång till transportlösning tyvärr, annars kan jag hämta i trakten. Det är lite det som är problemet. 😥
Hör då med de grustäkter du har i din närhet, natursten behöver inte vara så dyrt men köpta transporter kostar ju.

• Gilla
Brainspace
  • Laddar…
Jag är stenrik, så kan du ta dig norr om Mälaren så kan du få 10-15kubik gratis.

• Gilla
  • Älska
Brainspace och 1 till
  • Laddar…
TorpAnders TorpAnders skrev:
Jag är stenrik, så kan du ta dig norr om Mälaren så kan du få 10-15kubik gratis.
Tydligen har inte TS nån partner med fordon lämpligt att transportera väldigt tunga stenar med, (Isabella Lövin hade ju det på sin tid)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.