KnockOnWood skrev:
Det där med munruvare verkar opraktiskt.

Hur går det till när de äter en kaviarmacka?
De e skitsmidigt, de e bara å svälja.
 
thomasx skrev:
De e skitsmidigt, de e bara å svälja.
MEN glöm inte att reva gomseglet först ! !
 
LGG-01 skrev:
MEN glöm inte att reva gomseglet först ! !
Ja, det är förargligt när man får en reva i seglet.

Men är det spinnakern är det bara att laga med denna tejp
09192_Medium.jpg
Finns i flera färger, vitt, rött, svart och blått.

Ju fler lagningar desto tuffare seglare. Kör hårt :thumbup:
 
KnockOnWood skrev:
Ja, det är förargligt när man får en reva i seglet.

Men är det spinnakern är det bara att laga med denna tejp
[bild]
Finns i flera färger, vitt, rött, svart och blått.

Ju fler lagningar desto tuffare seglare. Kör hårt :thumbup:
Funkar med silvertejp också kan jag meddela :)
 
thomasx skrev:
Funkar med silvertejp också kan jag meddela :)
Jovisst
om man har Optimist

swe3794.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men en riktig idrottsman siktar alltid på guld!
 
Att vara optimist är alltid bra när man tejpar gomseglet. Som man brukar säga: att tala är silver men tigersåg är guld
 
Eller om man är en optimist. Vi tejpade ihop en 120kvm spinnacker med silvertep och kappseglade, funkade finfint.

För riktiga idrottsmän är det inte viktigt att vinna, utan att få vara med och leka.
 
Karvar man guld med tigersåg glimmar det nog inte så mycket sen.
 
thomasx skrev:
Karvar man guld med tigersåg glimmar det nog inte så mycket sen.
OM du karvar guld ned tigersåg så är det strömlöst någonstans.

Men du menade kanske ordspråket: "tala är silver tiga är guld"
 
LGG-01 skrev:
OM du karvar guld ned tigersåg så är det strömlöst någonstans.

Men du menade kanske ordspråket: "tala är silver tiga är guld"
Tigat i guld har jag aldrig gjort men väl i alu och rf.
 
thomasx skrev:
Tigat i guld har jag aldrig gjort men väl i alu och rf.
ALU blev inte det sågat av arbetsmarknadsministern en gång i tiden.
 
Nej, det var guld som sågades, va fasiken vi har ju precis avhandlat det du får väl ändå hänga med lite i alla fall.
 
Tiga i rf? Blir det verkligen bra radio av det?
 
sunqan skrev:
Tiga i rf? Blir det verkligen bra radio av det?
Jag har i alla fall förstått att en TIG-svets är det bästa när man jobbar med reaktiva material.
Och reaktiva är väl de flesta metaller när man hettar upp dem till över 1000°C.

Möjligtvis med undantag för guld och platina.
Men vem svetsar guld?


Det gör sig kanske inte så bra i radio, bättre i TV i så fall.
 
Nja....skulle vilja säga att i den värmen så blir de retroaktiva eller kanske rent utav relativa metaller.
Vissa kvinnor skulle nog vilja svetsa fast en guldring.....kanske....
Jag hörde en låt på radio.....när vi gräver guld....den funkade...
 
  • Gilla
KnockOnWood
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.