100 418 läst ·
1 033 svar
100k läst
1,0k svar
Stora missuppfattningstråden...
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Detta kan kanske lära dig att inte tro på allt du läser på InternetRaceman skrev:
Fast Internet är ju bara en övergående fluga:
http://www.svd.se/opinion/ledarsidan/internet-blev-en-valdigt-valdigt-stor-fluga_6019039.svd
Fan vad mycket skräp Halland får sota för!
Bäst att emigrera. Om det bara inte vore så vackert här...
Längtar redan efter min bästa kompis
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Jaha...då var vi där igen då...jag blir så j**la trött alltså.KnockOnWood skrev:Vem tusan pratar du om? Här gäller det utvandring. Söderut!
Om det bara inte hade varit så kallt hade vi stannat kvar här.
För övrigt:
Varför kallas benkläderna man tar på sig för att motverka kylan för kallingar?
Och för övrigt anser jag att friggeboden är århundradets (förra årtusendets?) uppfinning.
Var skulle man annars hyst in alla släktingar och annat löst folk?
Vem tror du (för jag har inte träffat någon) vill vandra ut i denna kyla och i bara kalsongerna också????
Hmmm....vadå löst folk??? Kallar du befolkningen för feta och lösa i fettet? Vad är det för sätt att försöka försvara svartbyggen på?
Fans det en längtan till din bortresta hälft och att gämföra henom med en strandskata var nog ett (miss)tag, tur att det inte var en slarvig fågel.KnockOnWood skrev:
Löst folk? det får man inte ha på tomten, det finns regler för sånt, dels branschreglerna i BKFR-not sen kan det lokala Stadsbyggnadskontoret besluta om värre regler inom Miljö- och hälsa, löst folk kan nämligen kontaminera fågelmatningsstationerna och därmed utgöra en smittorisk, så kan vi inte ha det.KnockOnWood skrev:
Du måste omedelbart åtgärda detta! jag kan hålla mej från att anmäla tills imorrn men inte längre än så! upprörande detta med löst folk
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Just tomten har nog inga fast anställda, varenda nisse sitter faktiskt väldigt löst, liksom alla andra säsongsanställda.Jan-Å skrev:Löst folk? det får man inte ha på tomten, det finns regler för sånt, dels branschreglerna i BKFR-not sen kan det lokala Stadsbyggnadskontoret besluta om värre regler inom Miljö- och hälsa, löst folk kan nämligen kontaminera fågelmatningsstationerna och därmed utgöra en smittorisk, så kan vi inte ha det.
Du måste omedelbart åtgärda detta! jag kan hålla mej från att anmäla tills imorrn men inte längre än så! upprörande detta med löst folk
För övrigt sitter nog tomtemor rätt löst också.
Jag har då aldrig sett att varken hon eller tomtefar har någon ring på fingret.
Uj uj, Nisse bor jag granne med, en förträfflig man och tidigare fackligt ombud, han skulle aldrig sitta löst! så där har du blandat ihop tomten med tomten, den ena gränsar till Nisse den andra har man på loftet.
Kolla på instrukstions-dvd:n en gång till så klarnar det nog
Kolla på instrukstions-dvd:n en gång till så klarnar det nog
Men enligt DVD:n (Dom Verila Damerna) skulle man ju ha på grilloljan EFTER man hade tänt i stekpannan och dessutom på maten. Jag som alltd haft den och smörja in grillen med. Är det inte därför det heter grillolja????
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
A propos snedtändning av grillen såg jag just en trådrubrik här på Bygga Hus som fick mig att haja till:
[h=3]Trasig reaktor i lysrörsarmatur[/h]
Men jag förstår inte riktigt upprördheten.
Själv skulle jag bli mera oroad av en trasig reaktor i Ringhals eller i Oskarshamn, kanske till och med i Forsmark.
Vad anser ni andra?
Tycker ni att jag tar för lätt på alla larm?
Undertecknat
Sover Alltid i Gasmask
[h=3]Trasig reaktor i lysrörsarmatur[/h]
Men jag förstår inte riktigt upprördheten.
Själv skulle jag bli mera oroad av en trasig reaktor i Ringhals eller i Oskarshamn, kanske till och med i Forsmark.
Vad anser ni andra?
Tycker ni att jag tar för lätt på alla larm?
Undertecknat
Sover Alltid i Gasmask
Vilka raketer är det egentligen som läcker? Skumt... Men...
Jaha ja nu fattar jag ju, det är skumraketerna som läcker, men om de inte läcker olja så vad kan det då vara?
Jaha ja nu fattar jag ju, det är skumraketerna som läcker, men om de inte läcker olja så vad kan det då vara?
Medlem
· Stockholm
· 483 inlägg
jag har för avsikt att bygga ett terassgarage-hus också. Problemet är att jag måste ha garageporten på långsidan och därmed får jag inte in bilen. Någon som har tips på hur man får in bilen när det inte går att få access på det vanliga sättet?
Bilen har en svängradie om ca 12 meter och nu påstår arkitekten att det är fel på bilen och inte hans egna ritningar?
Bilen har en svängradie om ca 12 meter och nu påstår arkitekten att det är fel på bilen och inte hans egna ritningar?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Det är nog inte någons fel. Ibland är verkligheten lite bångstyrig bara.Fabrikör Stava skrev:jag har för avsikt att bygga ett terassgarage-hus också. Problemet är att jag måste ha garageporten på långsidan och därmed får jag inte in bilen. Någon som har tips på hur man får in bilen när det inte går att få access på det vanliga sättet?
Bilen har en svängradie om ca 12 meter och nu påstår arkitekten att det är fel på bilen och inte hans egna ritningar?
Så det hela kanske, ovanligt nog, grundar sig på en missuppfattning.
Men jag har en enkel och elegant lösning. Införskaffa fyra sådana här,
och sätt en under varje hjul, så blir det lätt att svänga bilen.
Till det facila priset av 596 kr. Det är väl en fyrhjulig bil, det är nästan alla i Stockholm.
Och de håller mer än tre år. 3Y+ står det på kartongen!
Medlem
· Stockholm
· 483 inlägg
tack Knockers! som lösning har arkitekten ritat in en stor vändplan så jag kan backa in bilen. Är lite tveksam eftersom vändplanen då tar upp i princip hela tomten och min uteplats får nu delas med vändplanen. Kommunen är i extas eftersom de nu hittat ett perfekt stället för returglasbehållarna i området.
Hur kan det hjälpa att ta in 4 sånna till jul? Han ska väl kunna använda garaget även sommartid... Fattar ändå inte problemet, en carport har inga väggar så varför vill man ha en port då, parkera på ICA o va nöjd.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Varför vill de vända på returglasbehållarna? Ligger det någon plan bakom?Fabrikör Stava skrev:tack Knockers! som lösning har arkitekten ritat in en stor vändplan så jag kan backa in bilen. Är lite tveksam eftersom vändplanen då tar upp i princip hela tomten och min uteplats får nu delas med vändplanen. Kommunen är i extas eftersom de nu hittat ett perfekt stället för returglasbehållarna i området.
Det är förresten inte kommunen som sköter dem, det är den s.k. förpackningsindustrin.
Men i stället för vändplan kan ni kanske fundera på en så'n här.
Då går vändandet i en kovändning. Kan även kombineras med swimmingpool:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

