Mikael_L skrev:
Och far till alla barnen.
Men då e de ju tomten som e jesus!
De e ju rätt bra egentligen för då behöver de som tror att han inte kommit än inte vänta längre, för han var ju här i måndags!
 
Men i så fall är han ju far till sig själv också. Risk för inavel?
 
thomasx skrev:
Men då e de ju tomten som e jesus!
De e ju rätt bra egentligen för då behöver de som tror att han inte kommit än inte vänta längre, för han var ju här i måndags!
Drog inte han vidare på fredagen redan?
 
LGG-01 skrev:
Drog inte han vidare på fredagen redan?
Nejnej han dar inte vidare förrän i mars, å innan dess ska vi ju hinna käka semlor!
 
Äter tomten semlor? jag trodde han mest gick på gröt?
 
Hur blev det egentligen med bygglovet?
 
Temligen elementärt, Omar. ALLA går på temlor, i synnerhet inom en inte alltför avlägsen framtid.
 
vojma skrev:
Hur blev det egentligen med bygglovet?
Det behövs väl inget bygglov för att göra hetväggar heller!?!?
 
  • Gilla
LGG-01
  • Laddar…
thomasx skrev:
Det behövs väl inget bygglov för att göra hetväggar heller!?!?
Det beror väl helt och hållet på om det är en El30 eller El60.
 
thomasx skrev:
Det behövs väl inget bygglov för att göra hetväggar heller!?!?
Det är väl snarare vintersportlov som gäller vid den tiden.
 
Krävs vintersportlov för att mura en altan? då är bygglovet sökt i onödan? kan man få straffavgift pålagd för felaktig ansökan? trots att man äter semlor?
 
LGG-01 skrev:
Tycker att: Om Bolinder Munktel sitter i granen så tror i alla fall jag att han letar efter sin stamtavla men tvingas av rådande konjuktur att hålla sig inom ramarna, annars blir det fritt fall det fattar ju varenda kotte.
Om vi börjar ifrågasätta böndernas stamtavla så har det går för långt. Alldeles för många diskussioner om hur säden ska sås.
 
Vadå, inte ska man väl behöva ansöka om vintersportlov för att göra sås på säden till semlorna?
 
vojma skrev:
Det beror väl helt och hållet på om det är en El30 eller El60.
Sen när började målarna använda livsmedelsfärger på väggarna?


LGG-01 skrev lastpost_right.png

Drog inte han vidare på fredagen redan?




thomasx skrev:

Nejnej han dar inte vidare förrän i mars, å innan dess ska vi ju hinna käka semlor!
Jag måste bli lite tydligare: "Att dra vidare" betyder att han lämnade in handukarna, skilade vidare, mulade,​
 
Alla bara pratar om Bygglov, Höstlov, Vinterlov.
Ledighet och ferier verkar värderas högt nu för tiden.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.