VI flyttade in i en bostadsrätt där en del garderober "kom med på köpet". När vi tog bort dem upptäckte vi att stora delar av det massiva trägolvet saknas under garderoberna. Det rör sig om glapp på upp till 4-5 cm, antingen vid avslut på plankan eller längs med en hel planka, om ni förstår hur jag menar. Se bild annars 
Min fråga är hur vi bäst täcker dessa hål? Det finns inga spillbitar av träet någonstans att hitta. Men kan man köpa en planka av liknande kvalitet och pussla ihop något? Isf är det bäst att limma fast? Jag vet att man kan ta sågspån och lim, men eftersom det är så stora bitar som är borta så känns det inte optimalt..
Sen undrar jag om detta kan räknas som ett dolt fel? Det var alltså inga platsbyggda garderober utan helt vanliga IKEA-garderober.
Min fråga är hur vi bäst täcker dessa hål? Det finns inga spillbitar av träet någonstans att hitta. Men kan man köpa en planka av liknande kvalitet och pussla ihop något? Isf är det bäst att limma fast? Jag vet att man kan ta sågspån och lim, men eftersom det är så stora bitar som är borta så känns det inte optimalt..
Sen undrar jag om detta kan räknas som ett dolt fel? Det var alltså inga platsbyggda garderober utan helt vanliga IKEA-garderober.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Fundera på var sladden ska ta vägen sen också...
Edit: de kunde ju lagt golvet runt garderoberna, det är inte ovanligt heller..
Edit: de kunde ju lagt golvet runt garderoberna, det är inte ovanligt heller..
Om du hade tittat bakom garderoberna som ju inte var fastbyggda, hade du ju sett att det var glipor i golvet.V Vihanna skrev:
Glipor i golvet är ju endast ett kosmetiskt problem, inte ett fel i den bemärkelsen att lägenheten inte fungerar som den skall.
Bra idé! Tack!useless skrev:
Jag vet inte riktigt vad jag ska ha där, beror lite på hur enkelt golvet kan åtgärdas.. Antingen tänkte jag göra en riktig platsbyggd garderob eller så tänkte jag bara försöka fixa golvet och lämna utrymmet öppet. Men när plankorna både har annan färg och dessutom ser ut som de gör nu, så kanske jag bara sätter upp något nytt..T topmount skrev:
Klicka här för att svara