Trots mycket husrenovering har jag fortfarande inte fått tummen ur och skaffat mig några schysta arbetsskor. Anledningen är att jag har lite större fötter, storlek 49, vilket begränsar utbudet.

Många av de stora tillverkarna har större skor men givetvis är det oftast bara de klumpiga dunderläderdojorna som finns över storlek 48. Jag är ute efter följande egenskaper:

- Tåhätta
- Spiktramp
- Lätt sko dock inte sandal

Har egentligen inte hittat så mycket som kvalar in. Uvex har några modeller men deras lättare finns bara upp till storlek 48 eller saknar spiktramp.

Är det någon som kan säga något om hur klumpiga Uvex Xenova ATC-serie är?

Tips på andra tillverkare och modeller mottages tacksamt!

Så stora skor är inte lätta :p .... Har du tittat på Grolls ? yrkesbutik för skyddskläder och skor.
Gymnasieskolan där grabben min går ... köpte arbetskor i storlek 50 - 51 till honom på Grolls (med stålhätta)

Visst har jag varit på Grolls. De har några modeller upp till storlek 50. Tyvärr är det modeller som jag upplever som lite klumpiga. Dessutom vill de precis som många andra att man måste köpa skorna om de tar hem sådant de inte har på lager. Hur ska man veta att de passar innan man provat dem?

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.