2 485 läst ·
2 svar
2k läst
2 svar
Stora ack.tankar
Har funderat fram och tillbaka på hur jag ska göra när pannbytet kommer. Har kommit på en lösning men vet ej om den är genomförbar. Har en ladugård 30 m från huset och har funderat på att ha en panna där ute. Hade tänkt mig ack.tankar på totalt 8-10 kubik. Kan jag då flytta mitt öppna expansionskärl från huset och sätta ett rejält större i ladan (är högre en huset)?
Kan man fördela så att värme i element kan finnas i en del av ladan, men även i huset?
För att inte behöva stå och spola varmvatten 2 min innan vattnet kommit från pannan och in, kan man då ha en liten ack.tank inne, med en inbyggd varmvattenberedare?
Vilken panna ska man satsa på med såna stora tankar?
Vad kostar en kulvert/m ungefär?
Tacksam för svar!
Kan man fördela så att värme i element kan finnas i en del av ladan, men även i huset?
För att inte behöva stå och spola varmvatten 2 min innan vattnet kommit från pannan och in, kan man då ha en liten ack.tank inne, med en inbyggd varmvattenberedare?
Vilken panna ska man satsa på med såna stora tankar?
Vad kostar en kulvert/m ungefär?
Tacksam för svar!
Klicka här för att svara