17 806 läst ·
11 svar
18k läst
11 svar
Stor vägtrumma, var köper man sådana?
Har visat sig att vi behöver en mycket större trumma under vår uppfartsväg. Skulle behöva nånstans runt 80cm eller allra helst över 100cm. Har sökt hos de lokala firmorna men ingen vet var man får tag i dessa. Helst ska den ju vara av riktig plast, i alla fall måste den hålla för lastbil.
Någon som har något tips eller har någon till salu kanske tom? Vi bor i Ulricehamnstrakten.
mvh öringen
Någon som har något tips eller har någon till salu kanske tom? Vi bor i Ulricehamnstrakten.
mvh öringen
http://www.dinvvsbutik.se/dranering-c-87.html
Stundtals finns det också en hel del sådant på blocket.
Stundtals finns det också en hel del sådant på blocket.
Lägg två mindre bredvid varandra??
Killen som brukar gräva åt oss brukar kunna ta hem annars. Kolla med din grävare...
NCC road (eller vad dom nu heter) i svenljunga kan kanske hjälpa till annars...
Killen som brukar gräva åt oss brukar kunna ta hem annars. Kolla med din grävare...
NCC road (eller vad dom nu heter) i svenljunga kan kanske hjälpa till annars...
Ja, det ligger redan en 80cm + en 40cm bredvid varandra nu. Men det räcker inte alls till när det regnar rejält och i vårfloden.Zixten skrev:
Tanken är alltså att hitta en 80-100cm trumma och gräva ner bredvid dessa två.
Ska kolla med NCC
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
ALLA rörgrossister bör kunna ta hem, jag köper mina vägtrummor hos Ahlsell.
Protte
Protte
Inser nu att dom tar rejält betalt för trummor över 50cm i diameter. 20 000:- för en 6meters 80cm 
Vad är alternativet? Vet att jag sett spiralfalsade vägtrummor i plåt, men har ingen aning var man köper dessa. Men de kanske är lika dyra.
Vad är alternativet? Vet att jag sett spiralfalsade vägtrummor i plåt, men har ingen aning var man köper dessa. Men de kanske är lika dyra.
Medlem
· Västerbottens län
· 18 051 inlägg
Jag köper bara 30 cm och plåttrummorna har alltid varit dyrare.öringen skrev:
Kanske billigare att bygga en bro i betong över vattendraget.
Protte
Klicka här för att svara