Har visat sig att vi behöver en mycket större trumma under vår uppfartsväg. Skulle behöva nånstans runt 80cm eller allra helst över 100cm. Har sökt hos de lokala firmorna men ingen vet var man får tag i dessa. Helst ska den ju vara av riktig plast, i alla fall måste den hålla för lastbil.
Någon som har något tips eller har någon till salu kanske tom? Vi bor i Ulricehamnstrakten.

mvh öringen

Hemmakatten
100?? Det måste vara värsta vårfloden i diket. I vårt område med många krondiken och ganska stora flöden har jag aldrig sett trummor så stora.
Har tyvärr inte heller något tips, men prova hos någon betongfirma.

Lägg två mindre bredvid varandra??
Killen som brukar gräva åt oss brukar kunna ta hem annars. Kolla med din grävare...
NCC road (eller vad dom nu heter) i svenljunga kan kanske hjälpa till annars...

Zixten skrev:
Lägg två mindre bredvid varandra??
Killen som brukar gräva åt oss brukar kunna ta hem annars. Kolla med din grävare...
NCC road (eller vad dom nu heter) i svenljunga kan kanske hjälpa till annars...
Ja, det ligger redan en 80cm + en 40cm bredvid varandra nu. Men det räcker inte alls till när det regnar rejält och i vårfloden.
Tanken är alltså att hitta en 80-100cm trumma och gräva ner bredvid dessa två.
Ska kolla med NCC

ALLA rörgrossister bör kunna ta hem, jag köper mina vägtrummor hos Ahlsell.

Protte

Du kan köpa direkt av uponor i fristad. Annars kan du kolla med ahlsell

Inser nu att dom tar rejält betalt för trummor över 50cm i diameter. 20 000:- för en 6meters 80cm :(

Vad är alternativet? Vet att jag sett spiralfalsade vägtrummor i plåt, men har ingen aning var man köper dessa. Men de kanske är lika dyra.

som sagt...blocket....

öringen skrev:
Inser nu att dom tar rejält betalt för trummor över 50cm i diameter. 20 000:- för en 6meters 80cm :(

Vad är alternativet? Vet att jag sett spiralfalsade vägtrummor i plåt, men har ingen aning var man köper dessa. Men de kanske är lika dyra.
Jag köper bara 30 cm och plåttrummorna har alltid varit dyrare.

Kanske billigare att bygga en bro i betong över vattendraget.

Protte

MathiasS skrev:
som sagt...blocket....
Har kollat blocket men hittar inget häromkring...

prototypen skrev:
Jag köper bara 30 cm och plåttrummorna har alltid varit dyrare.

Kanske billigare att bygga en bro i betong över vattendraget.

Protte
Har varit inne på den tanken också. Men inget jag löser på egen hand isf. Antar att det krävs rejäla balkar om det ska hålla...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.