9 857 läst · 22 svar
10k läst
22 svar
Stor "engångs" hålsåg, eller alternativ till håltagning 250 mm?
Medlem
· Norrbotten
· 3 390 inlägg
Tack för alla tipsen, ska kolla Malmbergs. Kan kanske funka.
Tänk på att du behöver en rejäl borrmaskin, så inte drivmotorn brinner upp.
Jag använder en lite kraftigare slagborrmaskin (endast borrläge) när jag borrar 160 hål. Kan säga att den blir rätt varm efter en stund, är också väldigt glad över momentfrikopplingen när hålsågen hugger fast i hålet.
Jag använder en lite kraftigare slagborrmaskin (endast borrläge) när jag borrar 160 hål. Kan säga att den blir rätt varm efter en stund, är också väldigt glad över momentfrikopplingen när hålsågen hugger fast i hålet.
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 875 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 875 inlägg
På Aliexpress får man en för USD 30, frakten var tyvärr inte så kul men kanske ändå ok om alternativet mäts i tusenlappar...
/U
/U
P
pleqtiz
Verktygstokig
· Västernorrland
· 1 776 inlägg
pleqtiz
Verktygstokig
- Västernorrland
- 1 776 inlägg
Okej gammal tråd men, hur står sig dessa billiga hålsågar från ALI? Hur är kvaliten eller är det som ett lotteri?
Är själv ute efter en 250mm hålsåg och man vill ju inte såga ett varv så är tänderna borta.
Been there done that med en startkrans till en cummins motor
Ifrån Sverige fanns denna vilket borde va ett okej pris för den storleken?
https://ehandel.kapab.se/shop/halsagar/halsag-bi-metall-250mm/
Är själv ute efter en 250mm hålsåg och man vill ju inte såga ett varv så är tänderna borta.
Been there done that med en startkrans till en cummins motor
Ifrån Sverige fanns denna vilket borde va ett okej pris för den storleken?
https://ehandel.kapab.se/shop/halsagar/halsag-bi-metall-250mm/
Sitter med samma problem.N norrbottenstorpet skrev:Inkanal ska ut genom yttervägg. Väggen består av skivmaterial, 6 tums timmer, 70 mm isolering + träfasad. Så hur ska jag lyckas med håltagningen?
Hålsåg i dessa dimensioner (160 spiro + 2x30 mm nätmatta = 220 mm) 230 -250 mm kostar mellan 2 och 3000 kr. Någon som vet av en billig variant/inköpsställe/onlinebutik?
Vad är alternativet? Riva halva fasaden och ta fram motorsågen? Billigt, inte särskilt runt lär det bli...
Tips mottages tacksamt.
Produkter som diskuteras i tråden