3 143 läst ·
2 svar
3k läst
2 svar
Stopp i skorsten?Med Murbruk och sten?
Jag hade sotarn här igår får att provtrycka min skorsten inan värmekasetterna monteras. Jag fick då besked att skorstenen ej var tät och behövde "Dras om" med nytt murbruk inifrån samt att det var helt stopp i en kanal. Deras teori var att man hade tappat ner sten och murbruk då man murat om en ny skorsten för några år sedan. Ingen eldning har skett sedan dess, är det någon som har erfarenhet av något liknande?
Min tanke är att skicka ner ett spett i ett rep, och knacka loss proppen. Men drömmer vore ju att ha en dylik kamera som de använder (i snöre) för att kolla på resultatet.
Min tanke är att skicka ner ett spett i ett rep, och knacka loss proppen. Men drömmer vore ju att ha en dylik kamera som de använder (i snöre) för att kolla på resultatet.
Rekomendation på första steget: Ta lämplig mobilen i familjen med filmfunktion och tejpa ihop denna med en ficklampa med lite gaffatejp. Ordna så den hänger i ett vettigt snöre i rätt vinkel och sänk ner och studera. Kan krävas ett par försök innan man får med det man vill se men ofta brukar det gå med en vettigt rak kanal.
Klicka här för att svara