Det här låter som värsta konspirationsteorin, men jag kan inte släppa tanken.

Vi har haft rörmokare på besök för att dra om lite rör i delar av huset. De var klara i fredags och allt var frid och fröjd.

Igår slutar diskmaskinen att fungera, den kan inte pumpa ut vattnet. Efter en del felsökande så hittar jag anledningen – Det ligger två plastbitar där utslangen möter avloppet. Två plastbitar som är precis lagom stora för att inte kunna passera systemet, utan orsakar istället stopp. Plastbitarna har jag lokaliserat till att stämma med hur dämparna på köksskåpen ser ut, och det saknas två dämpare i skåpen ovanför diskmaskinen.

Jag tror det inte, och jag vill inte tro det, men det är ohyggligt märkligt sammanträffande. KAN det vara så att rörisarna har planterat bitarna där och bara väntar på ett samtal typ "Vår diskmaskin fungerar inte längre, kan det ha något att göra med rörbytena?" varvid svaret blir "Ja, det händer ofta, vi kan komma och kolla på det." Det låter ju helt sjukt.

Just när de meckade i köket var jag inte hemma, och en van person skruvar av och på den kopplingen väldigt snabbt. Dessutom var det nedre spännbandet löst och det droppade vatten därifrån, vilket jag inte noterat innan (fast hur ofta kollar jag det?).

Jag tror hellre på slumpen än konspirationer, men i detta fallet känns det väldigt konstigt… Och ärligt talat, hur fasiken smyger sig två såna plastfötter förbi alla nät och pumpar i diskmaskinen!?

En rimlig teori är väl just annars att dämparna från dörrarna ovanför diskmaskinen har trillat av under årens lopp, och ner i maskinen och till slut hamnat där de gjorde.

Foliehatt på eller av?

🤔

• Två plastdämpare på träbord misstänks ha orsakat stopp i diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Avloppsrör och flexibel slang ansluten med löst spännband och droppande vatten under diskmaskin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Märkte du om rörmokarna bröt på Ryska när de pratade?

Hehe, nej. Helsvenska anställda på ett stort VVS-bolag med gott rykte. Har varit supertrevliga och duktiga!
Som sagt, vill inte tro det och börjar mer och mer tro på en olycklig slump.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.