Det är stopp i avrinningen från båda våra diskhoar i köket. Vågar man försöka montera isär rören under diskbänken själv eller bör man ringa en rörmokare?
Hur går man bäst tillväga om man gör det själv?
Tack på förhand
Hur går man bäst tillväga om man gör det själv?
Tack på förhand
Ja, börja så. Ev kan klumpen sitta med en skruv i mitten uppifrån. Annars känner du hur du lossar den. Sånt här brukar inte sitta så hårt.
Dubbelkolla efter läckage när du satt ihop igen.
Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
Dubbelkolla efter läckage när du satt ihop igen.
Sent from my HTC Incredible S using Tapatalk
Jag tror ju iofs att stoppet sitter i vattenlåset, eller eventuellt i röret efter vattenlåset. Prova först att fylla båda hoarna med vatten en bit upp och kör med en vaskstöt (vaskrensare) i en av dem och se om det släpper.
Jag lossade på alla vita kopplingar och fick loss tre proppar, en i lufttillförseln en i vardera ho. Tyvärr löste inte detta hela problemet, det är fortfarande totalstopp 
Den sista proppen måste sitta i de gråa rören som kommer efter de vita, frågan är om man vågar börjar skruva på den eller om det är dags att ringa rörmokaren?
Den sista proppen måste sitta i de gråa rören som kommer efter de vita, frågan är om man vågar börjar skruva på den eller om det är dags att ringa rörmokaren?
Jag fixade även de gråa rören, var stopp där med. Nu rinner det fint, stort tack för hjälpen!
Däremot satt sista kopplingen efter vattenlåset väldigt löst och konstigt, behöver jag fixa till den?
Jag menar den som nästan är längst upp på bilden. Bilden är upp o ner tyvärr.
Däremot satt sista kopplingen efter vattenlåset väldigt löst och konstigt, behöver jag fixa till den?
Jag menar den som nästan är längst upp på bilden. Bilden är upp o ner tyvärr.
Klicka här för att svara



