454 läst ·
3 svar
454 läst
3 svar
Stoneks AB
Jag rekommenderar att man tar avstånd från Stoneks AB, där xxx xxx lurar folk med olika offerter. Han skickade först en total offert som vi bekräftade, och vi betalade förskottet. Efter några veckor skickade han sedan en helt annan offert på 57 798 kr med en smalare bänkskiva och ville att vi skulle bekräfta den. Efter cirka två månader bestämde vi oss för att begära tillbaka våra pengar, men han svarade varken på telefon eller på våra mejl. Vi har nu skickat en faktura om återbetalning av skulden, och om han inte betalar kommer nästa steg att bli tingsrätten mot detta oseriösa företag.
Redigerat av moderator:
Det bolaget är konkursfärdigt för länge sen och har urusel kreditrating. Om inget otroligt har hänt senaste tiden så drivs det fortfarande på personligt ansvar av styrelsen. Senaste årsredovisningen hade de 33 tkr på kontot….
Så en varning är på sin plats, även om fogden nu kan utkräva personligt betalningsansvar för personerna bakom. Men det gäller ju då att de har tillgångar att mäta ut.
Det är sannolikt helt meningslöst att stämma dem i tingsrätten för när kronofogden ska driva in skulden hamnar ni sist i raden av fordringsägare men slå fogden en signal och hör hur många krav de har på sig. Det kostar inget.
Så en varning är på sin plats, även om fogden nu kan utkräva personligt betalningsansvar för personerna bakom. Men det gäller ju då att de har tillgångar att mäta ut.
Det är sannolikt helt meningslöst att stämma dem i tingsrätten för när kronofogden ska driva in skulden hamnar ni sist i raden av fordringsägare men slå fogden en signal och hör hur många krav de har på sig. Det kostar inget.
Hej! Jag är just nu i ett pågående helvete med det här företaget och skulle gärna höra om hur det gick? Jag har haft en extremt dålig upplevelse. Med vänlig hälsning.S Samuel Qasim skrev:Jag rekommenderar att man tar avstånd från Stoneks AB, där xxx xxx lurar folk med olika offerter. Han skickade först en total offert som vi bekräftade, och vi betalade förskottet. Efter några veckor skickade han sedan en helt annan offert på 57 798 kr med en smalare bänkskiva och ville att vi skulle bekräfta den. Efter cirka två månader bestämde vi oss för att begära tillbaka våra pengar, men han svarade varken på telefon eller på våra mejl. Vi har nu skickat en faktura om återbetalning av skulden, och om han inte betalar kommer nästa steg att bli tingsrätten mot detta oseriösa företag.
S Samuel Qasim skrev:Jag rekommenderar att man tar avstånd från Stoneks AB, där xxx xxx lurar folk med olika offerter. Han skickade först en total offert som vi bekräftade, och vi betalade förskottet. Efter några veckor skickade han sedan en helt annan offert på 57 798 kr med en smalare bänkskiva och ville att vi skulle bekräfta den. Efter cirka två månader bestämde vi oss för att begära tillbaka våra pengar, men han svarade varken på telefon eller på våra mejl. Vi har nu skickat en faktura om återbetalning av skulden, och om han inte betalar kommer nästa steg att bli tingsrätten mot detta oseriösa företag.
Hej!M meriksson1 skrev:
Vi har skickat Stoneks AB till Kronofogden för återbetalning. Om de inte betalar förskottsbetalningen kommer vi att skicka ärendet vidare till rättegång.
Klicka här för att svara