Grävt fram, kratsar ur jorden och satt en skarv, exempel: https://www.elbutik.se/product.html/skarvmuff-for-kabelskyddsror
Földfrågor: Hur långt är röret? Finns dragtråd?
När det nu är hål mitt på, passa på att se till att det finns en draglina i röret. Ett biltemarep är utmärkt till detta.
Földfrågor: Hur långt är röret? Finns dragtråd?
När det nu är hål mitt på, passa på att se till att det finns en draglina i röret. Ett biltemarep är utmärkt till detta.
Jag kände provisoriskt med en mejsel i hålet (tidsbrist) och det verkade som om röret var helt tomt, dvs ingen dragtråd. Jag tror en tidigare ägare lagt röret utifall han någon gång ville ha el för belysning framdraget i trädgården. Jag har inga sådana planer, men vill ändå fixa röret så att det inte kommer in vatten och jord.
Är sådana där skarvmuffar delbara på mitten så att de går att trä på befintligt rör? Hålet är minst 10m från respektive ände så det behöver vara en lagning på plats.
Edit: eller glöm det där om delningsbart, är ju inte nödvändigt om röret är tomt.
Är sådana där skarvmuffar delbara på mitten så att de går att trä på befintligt rör? Hålet är minst 10m från respektive ände så det behöver vara en lagning på plats.
Edit: eller glöm det där om delningsbart, är ju inte nödvändigt om röret är tomt.
Klicka här för att svara