Hej!
Har en av lecablock som jag vill bygga upp ett staket på.
Min tanke är att borra hål i leca blocken och gjuta.ner.stolpskor
I muren för att sedan.bygga.upp staketet...
Funkar det?
 
Borde funka fint om du använder lämplig ankarmassa?
 
Är det många hål så är expanderbetong en lösning. Iom att det inte hängande last så behöver man inte gå på värsingprodukterna runt ankarmassa som kostar en del.

Borra bara hål är 2-3mm större än stolpskon, fyll 2/3 av hålet med expanderbeting och tryck ned stolpskon i hålet och rikta in den, alt fixera den.
http://www.beijerbygg.se/store/priv...anderbetong-exm-702-finkorning-25kg-900015512
 
Minsta påfrestning kommer ju spräcka blocket.
 
Hej

Att sätta staket i ett lecablock känns rätt naivt med tanke på att de klarar definitiv inte påfrestningarna. Blocken kommer spricka vid minst sidobelastning av staketet.

//Calle
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.