tänkte göra rejäla stolpar av tre stycken 45x145. Ni ser modellen svävande ovanför regelverket i bilden nedan. Ursprungsidén var att låta stolparna gå från plinten och ända upp till överliggaren men så kom jag på att då måste jag ju vänta ända tills nästa höst innan vi får måla räcket pga impregneringen så därför är nya planen att dela upp den i en impregnerad underdel (som ändå inte kommer synas) och en målad stolpe av vanligt virke.
Hur fäster jag lämpligast ihop dessa tre mtp utseende och hållbarhet. Är det lim och spik som gäller?
Hur fäster jag lämpligast ihop dessa tre mtp utseende och hållbarhet. Är det lim och spik som gäller?
Jag tror det kommer se livligare ut att skruva ihop tillexempel två 145x95 med en 45x95 eller om det går att få tag på 45x125 emellan. Nåt i den stilen gjorde pappa på en altan en gång i tiden... Hursomhelst: trälim för utomhusbruk (inte det med gröna korken om det är cascos, utan med blå kork tror jag.
Klicka här för att svara
