1 148 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Stolmex fönsterbyte
Är det någon som har erfarenhet av Stolmex som importerar och monterar polska PVC-fönster? De finns i Linköping men Stolmex är ett polskt företag vad jag förstår så betalning går direkt till Polen. De påstår att dom jobbat i området i tolv år.
Vi har bytt en del fönster för ett antal år sedan med Neogruppen som inte längre finns. De fönstren var också polska och detta verkar vara från samma tillverkare. Vi är väldigt nöjda med de fönstren och skulle gärna vilja byta resten till samma.
Tyvärr hittar jag inga som helst erfarenheter på svenska sidor när jag googlar. Det som gör det extra intressant är att de vill ha en del av summan i förskott med motiveringen att fönstren är måttbeställda.
Jag har aldrig betalat förskott till en hantverkare innan och det känns lite kymigt.
Vi har bytt en del fönster för ett antal år sedan med Neogruppen som inte längre finns. De fönstren var också polska och detta verkar vara från samma tillverkare. Vi är väldigt nöjda med de fönstren och skulle gärna vilja byta resten till samma.
Tyvärr hittar jag inga som helst erfarenheter på svenska sidor när jag googlar. Det som gör det extra intressant är att de vill ha en del av summan i förskott med motiveringen att fönstren är måttbeställda.
Jag har aldrig betalat förskott till en hantverkare innan och det känns lite kymigt.
SVAR:J jordfras skrev:Är det någon som har erfarenhet av Stolmex som importerar och monterar polska PVC-fönster? De finns i Linköping men Stolmex är ett polskt företag vad jag förstår så betalning går direkt till Polen. De påstår att dom jobbat i området i tolv år.
Absolut inget positivt med Stolmex.
Har haft med dom att göra vid ett tillfälle och aldrig mer.
Vi använde tyvärr Stolmex, det var ett misstag minst sagt. Arbetet var ett hafsverk och den svenska kontaktpersonen väldigt oseriös.H Hammar827 skrev:
Efter att arbetet var "klart" och vi senare behövde hjälp för att en dörr inte gick att öppna så svarar dom inte på mejl.
Har samma uppfattning av den svenska kontaktpersonen (Enhörning) att det är oseriöst.J jordfras skrev:
Klicka här för att svara